مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت:

استفاده از طب ایرانی در درمان ناباروی موثر است

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: برخی از درمان‌های طب ایرانی در مراکز ناباروری معتبر کشور مورد آزمایش قرار گرفته و بیانگر این بوده است که می‌تواند برای درمان ناباروری و باروری کم عارضه یا بی عارضه کمک کننده باشد.
کد خبر: ۱۴۰۸۱۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب‌ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه روند رشد جمعیت در کشور نشان می‌دهد که در سال‌هایی نه‌ چندان دور، جامعه‌ای پیر خواهیم داشت؛ گفت: استفاده از ظرفیت طب ایرانی برای درمان ناباروری در کنار درمان‌های طب رایج موضوعی است که در بسیاری از مراکز طب تلفیقی در دنیا استفاده می‌شود.

وی افزود: تاکنون تحقیقات متعددی با موضوع طب ایرانی و درمان ناباروری صورت گرفته که نتایج قابل توجهی داشته است و این نشان می‌دهد که طب ایرانی در این حوزه می‌تواند بسیار کمک کند.

حسینی یکتا افزود: اساس طب‌ ایرانی بر اصلاح سبک زندگی بنا شده است و توصیه‌هایی در جهت ارتقای سلامت زوجین قبل از بارداری دارد، اگر فرهنگ اصلاح سبک‌ زندگی و خودمراقبتی را در کشور جا بیندازیم، موفقیتی بزرگ در عبور از بحران جمعیتی کشور خواهد بود.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل تصریح کرد: برخی از درمان‌های طب ایرانی در مراکز ناباروری معتبر کشور مورد آزمایش قرار گرفته و بیانگر این بوده است که می‌تواند برای درمان ناباروری و باروری کم عارضه یا بی عارضه کمک کننده باشد و نتایج مطالعه بر روی زوج های نابارور به صورت مقالاتی در مجلات معتبر به چاپ رسیده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت ادامه داد: استفاده از ظرفیت طب‌ایرانی در حل بحران جمعیت و استفاده از این ظرفیت در پیشگیری از ناباروری و داشتن نسل سالم، جوانی جمعیت، حمایت از خانواده در وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها