مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوای استان خبر داد.
مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوای استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۲۳۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت جمعه ۱۱ فروردین تا دوشنبه ۱۴ فروردین در مناطق شمالی و ارتفاعات استان تهران شاهد وزش شدید باد شدید، رعد و برق، بارش تگرگ خواهیم بود.­صدور هشدار نارنجی کاهش دما در استان تهران

حامد یزدی مهر همچنین با اشاره به نفوذ سامانه بارشی در این مدت به استان تهران گفت:بر این اساس احتمال لغزندگی محور‌های مواصلاتی استان، اختلال در سفر‌ها و کاهش دید وجود دارد که به همه مردم توصیه می‌شود از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به طور جدی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین از کوهنوردان خواست در این مدت از صعود به ارتفاعات استان و عشایر از جابه جایی خودداری کنند.

حامد یزدی مهر همچنین بر ضرورت پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است همه دستگاه‌های راهداری و امدادی در آماده باش کامل باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: احتمال وارد شدن خسارت به شکوفه‌های درختان و سرمازدگی جوانه‌ها در این مدت وجود دارد بر این اساس به کشاورزان استان توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما انجام دهند.

حامد یزدی مهر بر تامین سوخت و سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و دامداری‌ها نیز تاکید کرد و افزود: با توجه به کاهش محسوس دما، کندوداران نیز برای مقابله با سرما، از پوشش مناسب برای کندو‌ها استفاده و دامداران دام‌ها را به مکان سرپوشیده منتقل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص وزش باد شدید نیز به کشاورزان استان تهران هشدار داد و گفت: به همه کشاورزان توصیه می‌شود نهال‌های تازه کشت شده را با نصب قیم در برابر باد مقاوم و از سمپاشی خودداری و سقف و سازه‌های گلخانه‌ها را ترمیم کنند./صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها