مطالبه جدی امام جمعه واوان در نماز جمعه این هفته:

حل معضل قدیمی افت شدید فشار آب در واوان

هیأتی‌های اسلامشهر ۱۰۰۰ نهال زیتون کاشتند

حجت‌الاسلام سید حسین موسوی: از عید مبعث پیامبر اکرم (ص) کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال زیتون به‌صورت رایگان در مدارس، ادارات، مساجد، معابر، منازل، مجتمع‌ها و... سطح شهر آغاز شده تا ان‌شاء‌الله با ثمردادن آن‌ها اشتغال جوانان هم جان دوباره‌ای بگیرد.
کد خبر: ۱۳۹۹۲۹۴

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) و مسئول هیأت یامهدی (عج) واوان اظهار داشت: «مسجد و هیأت تراز انقلاب اسلامی، فرامراسمی باید عمل کنند و نباید تنها به برگزاری نماز جماعت یا مراسم‌های دینی و مذهبی اکتفا کنند، بلکه مؤمنین تربیت شده در این دو نهاد دینی باید تربیت‌یافتگی خود را در رفع نیازهای مردم و خلاء‌های کشور ظهور و بروز دهند که یکی از عرصه‌های مورد نیاز جهت ورود مساجد و هیأت‌ها محیط زیست است».

موسوی تصریح کرد: «از اسفند سال ۹۸ تاکنون ۶ هزار نهال زیتون در اسلامشهر توزیع و در معابر، منازل و بوستان‌ها غرس شده و پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان اسفند، ۱۰ هزار نهال زیتون در اسلامشهر کاشت شود».

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) واوان اضافه کرد: «یکی دیگر از دلایل انتخاب درخت زیتون برای کاشت در این منطقه، ثمردهی آن است که می‌توانیم در آینده به‌وسیله آن، زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنیم بدین ترتیب با تحقیقات صورت گرفته، رقم مانزانیلا درخت زیتون را انتخاب کردیم تا بتوانیم از محصول آن برای روغن گیری و فرآوری جهت خوراکی استفاده کنیم».

مسئول هیأت یا مهدی (عج) واوان با اشاره به اینکه این نژاد درخت زیتون زودبازده است و به زودی به میوه رسید، تصریح کرد: «از مردم خواستیم تا میوه درخت زیتون را تحویل مسجد دهند و ما با فرآوری آن‌ها امکان اشتغال‌زایی جوانان منطقه را فراهم می‌کنیم که در نهایت بخشی از محصول حاصل به مردم تحویل خواهد شد و بخش دیگری نیز به فروش خواهد رسید تا در امور خیر هزینه شود».

موسوی در انتها افزود: «شهروندان واوانی و اسلامشهری می‌توانند جهت دریافت نهال زیتون به صورت رایگان، با شماره ۰۹۹۴۴۰۰۷۰۴۵ مربوط به خانه محیط زیست هیئت یامهدی(عج) تماس حاصل نمایند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها