احمد محبی در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۱ هزار و ۲۷۵ خودروی سواری در ناوگان تاکسیرانی مشهد فعالیت دارند که قرارداد فعالیت خود را تمدید کردهاند.
وی با اشاره به نحوه فعالیت این تاکسیها با کاربریهای خطی، گردشی، بیسیم و مبادی ورودی افزود: در حال حاضر ۴۴۸۵ تاکسی خطی، ۴۶۵۵ تاکسی گردشی، ۱۴۷۹ تاکسی بیسیم و ۶۵۶ تاکسی در مبادی ورودی شهر مشهد فعالیت دارند.
محبی بیان کرد: خودروهایی شامل پراید، پیکان، پژو، سمند، ون، آریو، امویام، برلیانس و تویوتا کمری در ناوگان تاکسیرانی مشهد فعالیت دارند که سمند با ۵۲۳۹ خودرو و پژو با ۴۹۷۰ خودرو بیشترین خودروهای ناوگان تاکسیرانی مشهد است. افزایش خودروی تویوتاسواری در خطوط تاکسیرانی یکی از اهداف این ناوگان است. البته خودروی سواری پیکان مجوز فعالیت برای ناوگان تاکسیرانی در سطح شهر مشهد را دریافت نخواهد کرد و این خودرو از ناوگان تاکسیرانی حذف شد. در حال حاضر ۲ یا سه خودروی پیکان فعالیت دارند که در صورت پایان مجوزشان، دیگر تمدید نخواهد شد.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: عمر ناوگان تاکسیرانی متاسفانه بالا رفته و نزدیک به هشت سال است. اکنون تعداد ۴۵۵۳ دستگاه خودروی فرسوده با عمر بالای ۱۰ سال در ناوگان تاکسیرانی فعالیت دارند.
وی توضیح داد: طی ۱۰ ماه گذشته هیچ جایگزینی در ناوگان تاکسیرانی انجام نشده بود ولی پس از ۱۰ ماه پیگیری مستمر موفق شدیم خودروی سورن را جایگزین خودروهای فرسوده کنیم و برای این اقدام مجوزهای لازم اخذ شده و به زودی خودروهای مذکور به ناوگان تاکسیرانی مشهد تحویل داده خواهد شد.
محبی خاطرنشان کرد: زمانی که از حمایت دولت در طرح نوسازی ناامید شدیم، با پیگیریهای انجام شده در راستای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده توانستیم مجوزی از شورای اسلامی شهر مشهد بگیریم تا از این طریق کمکی به نوسازی خودروهای فرسوده شود. بر این اساس از طریق کارکرد حساب شهرداری، تسهیلاتی از بانک طرف قرارداد دریافت و به تاکسیرانان ارائه شد.
وی با بیان اینکه از ۱۸ درصد سود بازپرداخت چهار درصد را تاکسیران و مابقی را شهرداری پرداخت میکند، گفت: برای این کار ابتدا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شد که با توجه به افزایش ناگهانی قیمت خودرو این مبلغ برای تاکسیران به صرفه نبود. پیگیری شد تا سقف وام به ۱۲۰ میلیون تومان رسید و امروز با تفاهمنامههای انجام شده، این مبلغ به ۲۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.
محبی تصریح کرد: طرح نوسازی تا انتهای سال ۱۴۰۰ وجود داشت و با توجه به متوقف شدن تولید ۲ خودروی پژو ۴۰۵ و سمند و عدم دریافت مجوزهای استاندارد با پیگیریهای انجام شده با شرکتهای تولید خودرو در داخل موفق شدیم خودروی سورن را جایگزین خودروهای فرسوده قرار دهیم. اکنون مجوزهای لازم جهت جایگزینی خودروی سورن در طرح نوسازی صادر و نامه از طریق اتحادیه به ناوگان تاکسیرانی ابلاغ شده و کلانشهرها در اولویت است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: