رئیس دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود از برگزاری کلاس آموزش نویسندگی ویژه کودکان و نوجوانان و با محوریت زاینده‌رود خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۱۰۰۴
جام جم آنلاین اصفهان به نقل از ایسنا ؛ سعید امامی : کارگاه نویسندگی درباره زاینده‌رود ویژه کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۶ سال است که طی آن اصول کلی نویسندگی و مراحل تولید اثر داستانی آموزش داده می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به وضعیت ویژه زاینده‌‎رود، همه اقشار جامعه باید نسبت به آن حساسیت و مطالبه گری داشته باشند و به دلیل اینکه کودکان و نوجوانان، تأثیرگذارترین اعضای خانواده و بهترین سفیران فرهنگی هستند این برنامه با محوریت زاینده‌رود و برای این گروه سنی برگزار می‌شود. ضمن اینکه هدف از اجرای آن، ایجاد احساس تعلق و مطالبه‌گری در کودکان و نوجوانان نسبت به جریان دائمی زاینده‌رود به‌عنوان شاهرگ حیاتی فلات مرکزی ایران و انتقال حساسیت و اهمیت زاینده‌رود به نسل‌های بعدی است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ما معتقدیم که زاینده‌رود به‌عنوان شاهرگ حیاتی در فلات مرکزی، آن‌قدر اهمیت دارد که حس تعلق به آن و احساس مطالبه برای جریان دائمی آن باید نسل به نسل منتقل شود و اهمیت آن به نسل‌های آینده نیز ساری و جاری باشد؛ حتی اگر زاینده‌رود جریان دائمی پیدا کند باید در نسل‌های بعد نیز اهمیت و حس تعلق و مطالبه برای پاسداشت آن وجود داشته باشد.

امامی افزود: از اردیبهشت‌ماه سال جاری برنامه‌های شاخص و متعددی از سوی دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود برگزارشده که در ابتدا با ورک شاپ هنری زنده‌باد زنده رود در ضلع جنوبی پل خواجو آغاز شد و تاکنون بیش از ۴۰ عنوان برنامه و رویداد در مورد زاینده‌رود و در سطوح مختلف برگزارشده است.

رئیس دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود تصریح کرد: کلیدواژه اصلی همه این برنامه‌ها نیز موضوع احساس تعلق و برانگیختن حس مطالبه‌گری نسبت به جریان دائمی زاینده‌رود در نسل‌ها و اقشار و در سطوح مختلف بوده است؛ چراکه ما اعتقاد داریم زاینده‌رود باید زاینده‌رود ایران و نه‌فقط اصفهان باشد؛ بنابراین فعالیت‌ها و برنامه‌های این دبیرخانه در راستای برانگیختن حساسیت‌ها و مطالبه‌گری نسبت به این جریان بوده است.

امامی افزود: فراخوان کارگاه نویسندگی درباره زاینده‌رود ویژه کودکان و نوجوانان منتشرشده است و علاقه‌مندان تا پایان آذرماه می‌توانند برای شرکت در این کارگاه‌های آموزشی ثبت‌نام کنند. کلاس‌ها از ابتدای دی‌ماه آغاز خواهد شد و شرکت‌کنندگان بعد از گذراندن این کارگاه‌ها و بر اساس آموزه‌های حاصل از آن به نوشتن داستان در مورد زاینده‌رود می‌پردازند؛ ضمن اینکه این آثار بعد از داوری و انتخاب، در کتابی منتشر خواهد شد و به برگزیدگان نیز هدایای ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها