ببینید | خاطرات کاغذی | کارتون مول

موش کوردماغ خوکی سیاه رنگی به نام “مول” که هر بار از زیر خاک سرش را بیرون می آورد در محیطی تازه اعم از جنگل یا پارک های داخل شهر خود را می دید و تبعا با موضوعاتی ناشناخته ویا وسایلی که نماد تکنولوژی بود، روبرو می شد. مثلا گرامافون،دوربین عکاسی،رادیو،ماشین،تلویزیون،ساعت دیواری، تلفن و... همان طور که بچه ها در مواجه با این وسایل دوست دارند از داخل آن سر در آورند این موش کور بانمک هم طوری از آنها استفاده می کرد که عمرشان به سر آمده و درواقع تجزیه می شدند!
کد خبر: ۱۳۸۶۵۲۱
نویسنده مریم فلاح

موش کوردماغ خوکی سیاه رنگی به نام “مول” که هر بار از زیر خاک سرش را بیرون می آورد در محیطی تازه اعم از جنگل یا پارک های داخل شهر خود را می دید و تبعا با موضوعاتی ناشناخته ویا وسایلی که نماد تکنولوژی بود، روبرو می شد. مثلا گرامافون،دوربین عکاسی،رادیو،ماشین،تلویزیون،ساعت دیواری، تلفن و... همان طور که بچه ها در مواجه با این وسایل دوست دارند از داخل آن سر در آورند این موش کور بانمک هم طوری از آنها استفاده می کرد که عمرشان به سر آمده و درواقع تجزیه می شدند! یک وقت مول هم شغل آدم ها را پیشه می کرد و مثلا باغبان، نقاش،عکاس و حتی شیمیدان می شد.البته دنیای این موش کور خیلی ساده تر از این حرف ها بود. مثلا موضوع قسمت اول این بود که مل چطوری شلوارش را پیدا می کند .موضوع یکی دیگر از قسمت ها این بود که آبنبات چوبی رنگارنگی پیدا کرده و به خیال اینکه گل پیدا کرده آن را کاشت،اما آبنبات زیرباران به جای بزرگ شدن، کوچکتر شد! آدامس،چتر و تخم مرغ هم از جمله مواردی بود که او را سردرگم می کرد.
مول از قهرمانان کارتون های کمپانی زاگرب بود که بچه های 80 کشور به تماشای آن نشستند."مول" یا موش کور با نام اصلی "کرتک" سال ۱۹۵۷ توسط انیماتور برجستهٔ اهل جمهوری چک،" زدنیک میلر" خلق شد.

تعداد بازدید : 50
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها