به منظور بررسی شرایط عملیاتی تاسیسات گاز مایع بندرعباس برگزار شد

نشست تخصصی پدافند غیرعامل و ایمنی پالایشگاه ها و پخش فرآورده نفتی

نشست تخصصی کارشناسان پدافند غیر عامل استان هرمزگان با تاکید ایمنی تاسیسات انتقال گاز مایع در بندرعباس برگزار شد.
نشست تخصصی کارشناسان پدافند غیر عامل استان هرمزگان با تاکید ایمنی تاسیسات انتقال گاز مایع در بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۷۳۳۳۲

هرمزگان-جام جم انلاین-نشست تخصصی کارشناسان پدافند غیر عامل استان هرمزگان با تاکید ایمنی تاسیسات انتقال گاز مایع در بندرعباس برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان، در این نشست که با حضور رادمهر مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان و مدیران شرکت پالایش نفت بندرعباس، شرکت پالایش میعانات گازی ستاره خلیج فارس، شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خلیج فارس و مدیر HSE شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران به میزبانی پخش فرآوره های نفتی منطقه هرمزگان برگزار شد؛ کارشناسان نتایج بازدیدها و بررسی های خود از وضعیت تاسیسات گاز مایع بندرعباس را گزارش دادند.

 

در ابتدای این نشست محمد رادمهر ضمن تاکید بر اهمیت این تاسیسات در برنامه های آتی انتقال فرآورده گفت: ماهیت و فلسفه وجودی پدافند غیرعامل بررسی کامل پروتکل ها و دستور العمل های ایمنی و امنیتی است. مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان افزود: افزایش ایمنی موجب آمادگی در برابر آسیب ها و تهدیدات می شود.

 

وی تصریح کرد: با اجرای سیاست های پدافند غیرعامل در همه دستگاه ها خصوصا صنایع نفت میتوان به ارتقا کمی و کیفی در حوزه امنیت انرژی چه در تامین نیاز داخلی و چه در بحث صادرات به توسعه پایدار دست یافت.

در ادامه این نشست احمد سالاری فر مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان نیز با اشاره به گزارش های ارائه شده کارشناسان در مورد خطوط انتقال و پمپ ها و محوطه تاسیسات گاز مایع و اطمینان از رعایت کلیه پروتکل های ایمنی و امنیتی برای انجام عملیات انتقال بدون نیاز به هرگونه ذخیره سازی، کارکنان صنعت نفت را سربازان جبهه جهاد اقتصادی نامید و افزود: در زمانه جنگ اقتصادی دشمن و شرایط ظالمانه تحریم ها کارکنان فنی و تعمیراتی و عملیاتی مجموعه های پالایشی دوش به دوش همکاران پخش فرآورده نفتی در این تاسیسات مشغول به خدمت هستند.

 

سالاری فر با تقدیر از نقش محوری استاندار هرمزگان در برقراری هماهنگی و همدلی میان همه دستگاه های دخیل در این پروژه گفت: نهادهای نظامی ناظر بر این حرکت جهادی نیز تاکنون هرگونه همکاری که از آنان خواسته ایم را دریغ نکرده اند.

 

علیرضا جعفرپور بروجنی مدیر عامل شرکت پالایش میعانات گازی ستاره خلیج فارس نیز در این نشست با اشاره به دستاوردهای به روز ایمنی در صنعت پالایش و گاز مایع گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا با رفع موانع داخلی تحریم های دشمنان را بی اثر کنیم.

 

همچنین ذاکری معاون عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس همکاری نیروهای فنی و متخصص را در اجرای پروژه های انتقال فرآورده، با رعایت کلیه الزامات ایمنی در صنعت نفت کشور را یکی از مهمترین افتخارات ملی دانست.

 

در پایان این نشست سهرابی مدیر HSE شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور با حیاتی خواندن نقش هرمزگان در صنایع پالایش و تامین و توزیع فرآورده در کشور، دانش ایمنی متخصصان جوان این صنعت را در سطح بالایی عنوان کرد و گفت: در این خصوص ایران یکی از کشورهایی است که با علم و دانش روز همگام است و صنایع نفتی بهترین سطح ایمنی را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها