علیرضا کاکاوند، با اشاره به تاثیر گرد و خاک بر افزایش مصرف آب، اظهار کرد: در روزهایی که با غبار مواجهیم و خصوصا روزهای پس از آن که مردم مشغول گردگیری می‌شوند، مصرف آب بسیار بالا می‌رود که این افزایش مصرف ناشی از شست و شوی وسایل، حیاط و… است.
کد خبر: ۱۳۶۹۰۱۴

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، در روزهایی که با گرد و خاک در کرمانشاه مواجه هستیم سرانه مصرف آب بیشتر از ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه میزان افزایش مصرف آب به شدت گرد و غبار و تعداد روزهایی که پشت سر هم با غبار مواجهیم بستگی دارد، تاکید کرد: حداقل ۱۰ درصد افزایش مصرف آب را در چنین روزهایی داریم.

کاکاوند ابراز نگرانی کرد با شروع فصل گرما و توام شدن آن با روزهای غبار آلود، مصرف آب بسیار بالا برود و از مردم خواست برای جلوگیری از بروز مشکلات در فصل گرمای پیش رو حتما صرفه جویی در مصرف آب را در برنامه داشته باشند.

وی افزود: هیچ نیازی نیست که بعد از هر توده گرد و غبار افراد تمام وسایل، حیاط و … را شست و شو دهند، بلکه می‌توان از راهکارهای جایگزین مانند گردگیری با دستمال و جارو کردن بدون نیاز به مصرف آب استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به سرانه مصرف آب در استان داشت که در شهرهای مختلف و با توجه به وضعیت دما متفاوت است و یادآور شد: هم اکنون سرانه مصرف آب در شهر کرمانشاه نزدیک به ۲۷۰ لیتر در شبانه روز است که در روزهای غبارآلود بیشتر می‌شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها