هوشمندسازی یارانه نان به منظور مقابله با قاچاق نان تاکنون در پنج استان کشور اجرا شده و حالا نوبت به استان کرمانشاه رسیده است.
کد خبر: ۱۳۶۹۱۷۴

نصب کارتخوان‌های هوشمند فروش نان در نانوایی های کرمانشاه به عنوان ششمین استان در اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان آغاز شد.

نصب کارتخوان‌های هوشمند فروش نان در نانوایی‌های کرمانشاه از امروز آغاز می‌شود، اطلاعات بیش از ۷۰ درصد از ۲ هزار و ۲۰۰ واحد خبازی استان جمع‌آوری و کارتخوان‌های هوشمند آن‌ها آماده وصل شدن است و به مرور همه نانوایی‌ها به دستگاه‌های کارت‌خوان جدید مجهز خواهند شد.

در این طرح دولت قصد دارد یارانه نان را از طریق دستگاه‌های کارتخوان جدید در نانوایی‌ها به مصرف‌کنندگان اعطا کند، تا هم جلوی قاچاق آرد گرفته شود و هم مردم با گرانی نان مواجه نشوند.

در قالب این طرح، لزومی به مراجعه حضوری شهروندان به دستگاه‌های دولتی و یا سامانه خاصی نیست و هیچگونه تغییری در فرایند خرید نان اتفاق نمی‌افتد؛ به هر تعدادی و با هر کارت بانکی می‌توانند نان خرید کنند. تنها به منظور کنترل و رصد میزان مصرف خبازی‌ها و تعداد نانی که از هر کیسه آرد پخت می‌شود، امکان پرداخت وجه نقد توسط مشتریان وجود ندارد.

تدابیر لازم برای مشکلات اندیشیده شده و همه سیستم‌ها تحت نظارت و کنترل هستند، نیاز به مراجعه خبازان به کافی‌نت و اداره خاصی نیست، نوع دستگاه‌کارت‌خوان آن‌ها تغییر می‌کند که با مراجعه عوامل مربوطه نصب و نحوه کار با آن توضیح داده می‌شود.

فرماندار کرمانشاه در این رابطه، گفت: پیش‌بینی می‌شود طرح هوشمندسازی خرید نان به منظور نظارت بیشتر تا پایان خردادماه جاری در شهر کرمانشاه اجرایی شود.

وی ادامه داد: مقدمات اجرای این طرح در شهر کرمانشاه فراهم و جلساتی در فرمانداری و استانداری برگزار شده و بدین منظور دستگاه‌های مشابه کارت‌خوان در نانوایی در حال نصب است.

رنجبر با بیان اینکه اجرای این طرح به محض خرید مردم ماب‌التفاوت قیمت نان به حساب نانوایی‌ها واریز می‌شود، تصریح کرد: عنوان طرح هوشمندسازی خرید نان از هدر رفت آرد و نان، فروش خارج از شبکه و قاچاق آرد جلوگیری می‌کند و یارانه مستقیم به مردم تعلق می‌گیرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها