اول آموزش بعد ترویج ازدواج موقت

ایسنا: رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با اشاره به این که قانون ازدواج موقت پیش از این نیز در کشور وجود داشته و اجرا می شده ، ابراز عقیده کرد:
کد خبر: ۱۳۶۵۱۸
اگر مسوولان کشور درصدد پررنگ کردن این قانون هستند، باید ابتدا به آگاه کردن و آموزش مردم در زمینه روابط جنسی بپردازند.
دکتر مینو محرز با اشاره به این که حدود 15هزار بیمار مبتلا به ایدز ثبت شده در کشور وجود دارد، تعداد این بیماران را در مجموع 70هزار نفر تخمین زد و یادآور شد: برآورد می شود، 55هزار بیماری که شناسایی نشده اند، از طریق روابط جنسی به ویروس HIVآلوده شده باشند.
وی از کمبود آموزش در زمینه روابط جنسی در سطح رسانه ها و بویژه صدا و سیمای کشورمان انتقاد کرد و گفت: در صورت نبود آموزش صحیح ، ترویج ازدواج موقت می تواند باعث افزایش بیماری های مقاربتی و ایدز شود.
محرز تاکید کرد: در شرایط فعلی و به دلیل دانش ناکافی کنونی مردم جامعه در زمینه بیماری های مقاربتی بویژه ایدز و راههای پیشگیری از آن از طریق روابط جنسی سالم ، ترویج ازدواج موقت کار غلطی به نظر می رسد.
وی افزود: از آنجا که در ازدواج موقت فرد محدود به یک شریک جنسی نمی شود و می تواند از این طریق چند شریک جنسی داشته باشد، احتمال شیوع بیماری های مقاربتی افزایش می یابد.
رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران ، ازدواج موقت را شرعی دانست و خاطرنشان کرد: مسوولان کشور برای ترویج ازدواج موقت باید علاوه بر آگاه کردن مردم ، نظر متولیان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را نیز به کار گیرند.
رئیس انجمن ایدز ایران نیز در این باره با اعتقاد به این که ازدواج موقت می تواند در کنترل روابط جنسی موثر باشد، خاطرنشان کرد: سیاستگذاران این امر باید ابتدا ازدواج موقت را تعریف کنند و به آموزش مردم بپردازند.
شاعری ، شایع ترین راه ابتلای افراد به ویروس HIVرا در کشور، تزریق مشترک معتادان عنوان کرد و افزود: با تدابیری که برای کاهش تزریق مشترک به کار گرفته شده پیش بینی می شود، سالهای آینده راه تماس جنسی عامل اصلی ابتلای افراد به ایدز باشد.
وی گفت: ازدواج موقت در صورتی که با هماهنگی کامل و در نظر گرفته شدن تمام جوانب انجام شود، می تواند در کاهش شیوع بیماری های مقاربتی نیز موثر باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها