خبرهای بد برای دوستداران کنسول‌های بازی

سونی، پلی‌استیشن را گران کرد

گیم اواردز ۲۰۲۱ بار دیگر شب فوق‌العاده‌ای را برای گیمرها رقم زد

اسکار بازی‌های ویدئویی

گیم اواردز مهم‌ترین و پربیننده‌ترین رویداد یک‌شبه بازی‌های ویدئویی است. این رویداد سالانه که هر بار آخر سال میلادی برگزار می‌شود، به اسکار بازی‌های ویدئویی معروف است و آن‌قدر محبوب و معتبرتر از سال‌های قبل شده که حالا نزدیک به دو برابر مراسم‌هایی مثل اسکار و گلدن‌گلوب بیننده دارد.
گیم اواردز مهم‌ترین و پربیننده‌ترین رویداد یک‌شبه بازی‌های ویدئویی است. این رویداد سالانه که هر بار آخر سال میلادی برگزار می‌شود، به اسکار بازی‌های ویدئویی معروف است و آن‌قدر محبوب و معتبرتر از سال‌های قبل شده که حالا نزدیک به دو برابر مراسم‌هایی مثل اسکار و گلدن‌گلوب بیننده دارد.
کد خبر: ۱۳۵۳۶۶۳

در ادامه مهم‌ترین بازی‌هایی که در این رویداد برنده جایزه شدند و بازی‌های جدیدی که معرفی شدند را با هم مرور خواهیم کرد.

بازی سال: It Takes Two
گیم اواردز در وهله اول یک جشن بزرگ برای اهدای جوایز به برترین بازی‌های سال است. تقدیر از بازی‌های مختلف، استودیوها و افراد سرشناس حوزه ویدئوگیم، در دستور کار اصلی این مراسم است.

امسال بازی‌های بزرگی مثل Deathloop، It Takes Two، Metroid Dread و Forza Horizon 5 در این مراسم حضور داشتند و همگی حداقل با یک جایزه به خانه رفتند.

جایزه بهترین بازی سال و بهترین بازی چند نفره طبق همان چیزی که خیلی‌ها انتظار داشتند، به جوزف فارس و تیم خلاق او یعنی استودیو Hazelight برای بازی It Takes Two رسید.

در ادامه بازی Returnal برنده جایزه بهترین بازی اکشن، بازی Deathloop برنده بهترین کارگردانی و بهترین کارگردانی هنری، Forza Horizon 5 بهترین بازی اتومبیلرانی و بهترین طراحی صدا شدند.

در آرای مردمی، بازی Halo Infinite که البته توسط هیات داوران خود مراسم در فهرست نامزدها حضور نداشت، از سمت مردم به‌عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد.

بازی استار وارز از سازندگان Heavy Rain
یکی از بزرگ‌ترین رونمایی‌های مراسم گیم اواردز، رونمایی از یک بازی Star Wars از تیم کوانتیک دریم بود. این تیم که ساخت بازی‌های تعاملی مثل Heavy Rain و Detroit: Become Human را در کارنامه دارد، حالا در حال ساخت یک بازی نسل نهمی از استار وارز با عنوان Star Wars: Eclipse است. هنوز جزئیات خاصی از این بازی در دسترس نیست اما می‌دانیم که بازی با مشارکت رسمی لوکاس فیلم ساخته می‌شود و احتمالا شاهد یک‌بازی سینمایی دیگر از کوانتیک دریم هستیم. در حال حاضر می‌دانیم که حداقل ۳ تا ۴ سال با انتشار این بازی فاصله داریم.

Alan Wake 2 ساخته می‌شود
رونمایی از بازی Alan Wake 2 با توجه به آخرین بسته الحاقی بازی Control و عرضه ریمستر قسمت اول تقریبا اجتناب‌ناپذیر بود.

با این حال، رونمایی الن ویک ۲ یکی از بزرگ‌ترین سورپرایزهای گیم اواردز ۲۰۲۱ بود. در حال حاضر می‌دانیم که بازی با همکاری مشترک رمدی و بودجه اپیک گیمز ساخته می‌شود. بزرگ‌ترین تغییرات الن ویک ۲ نسبت به قسمت اول و حتی بازی‌های دیگر رمدی در ژانر آن است.

الن ویک ۲ یک بازی وحشت بقا خواهد بود که آن را تبدیل به اولین بازی این استودیو در این ژانر می‌کند. بازی برای انتشار در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده و طبق گفته نویسنده و کارگردان بازی یعنی سم لیک، بهترین جلوه‌های بصری یک بازی رمدی را تا به امروز خواهد داشت. الن ویک ۲ روی پی‌سی فقط برای اپیک گیمز استور و روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس عرضه می‌شود.

یک فیلم-بازی سینمایی از «ماتریکس»
کیانو ریوز و کری ان-ماس تنها دو میزبان سرشناس گیم اواردز امسال بودند. رونمایی این دو مربوط به یک پروژه مرتبط با فیلم جدید ماتریکس یا Matrix Resurrections بود که همان روز هم در دسترس قرار گرفت. این پروژه که در واقع یک دمو قابل بازی به عنوان Matrix Awakens است، یک بازی ویدئویی با جلوه‌های ویژه بی‌نظیر است که قسمت‌هایی از فیلم اول ماتریکس را بازسازی کرده و روی PS5 و اکس‌باکس سری اکس قابل بازی است. این دمو قابل بازی تنها بخشی از ویژگی‌های موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ را به رخ می‌کشید و یکی از جذاب‌ترین رونمایی‌های شب گیم اواردز برای گیمرها بود.

بازی Wonder Woman و تریلر گیم‌پلی Suicide Squad
استودیوی Monolith یا سازنده مجموعه بازی‌های Middle-earth که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت برادران وارنر محسوب می‌شود، از ساخت یک‌بازی براساس شخصیت واندروومن خبر داد.

هنوز هیچ جزئیات خاصی از بازی واندروومن به دست نرسیده و صرفا یک تریلر سینمایی را از بازی دیده‌ایم. بازی واندروومن یک بازی کاملا نسل نهمی است و در تاریخ نامعلوم برای کنسول‌های نسل نهمی و پی‌سی عرضه می‌شود.

علاوه بر این، استودیوی راکستدی که در حال حاضر روی بازی Suicide Squad: Kill the Justice League کار می‌کند، اولین تریلر گیم‌پلی از این بازی را که قابلیت‌های چهار شخصیت اصلی آن را نشان می‌داد را در گیم اواردز به نمایش درآورد.

بازی جوخه انتحار قرار است در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۲۲ برای کنسول‌های نسل نهمی و پی‌سی عرضه شود.

مسعود تیموری - کارشناس بازی / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها