مربای لیموترش از جمله مربا‌های خوش‌عطر و خوشمزه‌ای است که برای تزئین انواع دسر و کیک نیز از آن استفاده می‌شود. مربای لیموترش خیلی سریع و راحت تهیه می‌شود و برای وعده صبحانه هم بسیار مناسب است.
کد خبر: ۱۳۵۲۴۵۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، از انواع میوه می‌شود کلی مربای متنوع و خوشمزه پخت که به وسیله چیدن آن‌ها روی میز و سفره صبحانه اشتهای مخاطب را تحریک کرد و از خجالت گرسنگی صبح هنگام درآمد. مربای لیمو ترش مانند انواع مربای گل سرخ و مربای به جزو مربا‌های خوش عطر و خاص است که طرفداران خود را دارد، در اینجا می‌خواهیم دستور تهیه دیگری از این نوع مربا را در اختیارتان قرار دهیم.


مواد لازم
پوست لیمو ترش یک کیلوگرم
آب یک و نیم لیوان
شکر ۵۰۰ گرم
دانه هل یک قاشق مرباخوری
آبلیمو یک قاشق سوپ‌خوری


روش تهیه مربای لیمو ترش

مرحله اول
در ابتدا برای تهیه این مربا، لیمو‌ها را از وسط نصف کنید و آب و تفاله‌های میوه را از داخل پوست آن جدا کنید، سپس پوست لیمو‌ها را حدود ۲۴ ساعت داخل آب سرد قرار دهید، در طی این مدت باید ۳ تا ۴ بار آب آن را عوض کنید.

مرحله دوم
بعد از گذشت زمان گفته شده، پوست لیمو‌ها را داخل آب گرم بریزید و بجوشانید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، آب داخل ظرف را خالی کنید و دوباره روی پوست لیمو‌ها را پر آب کرده و برای دومین بار بجوشانید، برای گرفته شدن تلخی پوست لیمو‌ها لازم است چهار مرتبه و یا حتی بیشتر این کار را انجام دهید.

مرحله سوم
حال بعد از اینکه مراحل بالا را انجام دادید، می‌توانید پوست لیمو‌های پخته شده را درون یک صافی بریزید تا آب آن‌ها به طور کامل گرفته شود.

سپس مخلوطی از آب و شکر را درست کنید و آن را روی حرارت بگذارید تا شربت غلیظ شده و قوام آید و بعد پوست لیمو‌ها را داخل آن بریزید و بگذارید کمی بجوشد.

مرحله آخر
در انتها دانه هل و آبلیمو را به آن اضافه کنید و بعد از تقریبا ۱۰ دقیقه مربا آماده شده و می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها