به گزارش جام جم آنلاین، پژو ۹۰۷ اولین بار در سال ۲۰۰۴ معرفی شد. کانال DriveTribe در ویدئویی جذاب به تاریخچه این خودرو و چگونگی شکلگیریاش پرداخته است.
این کانسپت به عنوان طراحی مطالعاتی برای گرامیداشت مرکز طراحی جدید پژو متولد شد و تیم طراحان آن آزادی عمل زیادی داشتند.
این کوپه دیفرانسیل عقب دارای بدنهای فیبر کربنی بود و پیشرانه نیز به عقب کشیده شده بود تا یک سوپرکار با طراحی پیشرانه جلو/وسط تولید شود.
این پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی قدرت ۵۰۰ اسب بخاری داشت و در واقع از به هم پیوستن دو پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری پژو به وجود آمده بود.
این خودرو به لطف بدنه فیبر کربنی تنها ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن داشت و میتوانست در عرض ۳.۷ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند. سقف سرعت تئوری این خودرو نیز ۳۵۷ کیلومتر در ساعت اعلام شده بود.
متأسفانه این سوپرکار تک ساخت هرگز وارد خط تولید نشد و قطعاً طرفداران از تماشای یکی از جذابترین سوپرکارهای معاصر در جادهها محروم شدند.
این خودرو هماکنون در موزه برند پژو قرار دارد البته شایعاتی درباره ذخیره کردن تمامی قطعات موردنیاز برای تولید یک پیشرانه ۱۲ سیلندر دیگر در ساختمانهای پژو منتشر شده است.
منبع: پدال
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد