مهران رجبی بیان کرد؛

حال خوب سریال از باور عوامل می‌آید

مهران رجبی تاکید کرد: حال خوب اثری که می خواهد از تحول معنوی حرف بزند از باور عوامل نشات می گیرد، زیرا وقتی خودشان به مفهوم کار ایمان داشته باشند، بهتر می توانند به تصویر بکشند.
کد خبر: ۱۳۳۷۴۲۲

مهران رجبی بازیگری که سریال "در کنار پروانه‌ها" را روی آنتن دارد با بیان مطلب فوق به جام جم گفت: داریوش یاری کارگردان این سریال خودش آدم مومن و معتقدی است و برای همین روند داستان‌پردازی را هم طوری دکوپاژ کرد که بدان اعتقاد دارد و برای همین هم بود که عوامل نیز با جان و دل‌ همراهی کردند.

وی با اشاره به برخی محصولات معناگرا که گرفتار شعار و کلیشه می‌شوند، بیان داشت: معمولا شعار در کارهایی حادث می‌شود که سازنده، علقه واقعی به کار ندارد و بیشتر نگاه تکنیکی بر کار حاکم است. به هر حال هر آدمی وقتی به حرفی که می‌زند اعتقاد نداشته باشد، آن حرف به دلش نمی‌نشیند ولی وقتی حرفش را باور دارد وقتی آن را بیان می‌کند به شدت دل‌انگیز می‌شود.

این بازیگر ادامه داد: ارتباط با پروردگار در هر انسان به گونه خودش رخ می دهد و در سریال "در کنار پروانه‌ها" نیز این ارتباط به تدریج برای شخصیت اصلی روی می‌دهد و جالب اینکه در پشت صحنه سریال هم ماجرایی رخ داد که می‌‌تواند جز مظاهر اعتقادات واقعی باشد. یادم می‌آید وقتی یکی از بازیگران خردسال کار کمی ناخوش بود و تست کرونایش مثبت درآمد، داریوش یاری کارگردان سریال به امامزاده‌ای حوالی لوکیشن رفت و از ته دل برای سلامتی این خردسال دعا کرد و فقط چند روز بعد که مجددا از آن بازیگر تست گرفتند، تستش منفی شد.

رجبی درباره دیگر سریالهای اخیرش بیان داشت: در سریال "هم سایه" که بیشتر مضمونی خانوادگی درباره کنکاش‌های جوانان و بزرگترهای همکاری داشته‌ام ضمن اینکه اخیرا بازپخش سریال "روزگار قریب" روی آنتن بود که خوشبختانه همچنان مورد توجه قرار گرفت.

این بازیگر دلیل ماندگاری "روزگار قریب" را اشراف کارگردان دانست و افزود: کیانوش عیاری کارگردانی است که تا به کاری اشراف نداشته باشد سراغش نمی‌رود و وقتی هم سراغ سوژه‌ای برود آن را در تکامل می‌خواهد و این طور نیست که بخواهد کاری را نصفه بگذارد‌. برای همین است که کارهایش ماندگار می‌شود و در خاطر مخاطبان می‌ماند و اگر سالها بگذرد در بازپخش تنه به تنه سریالهای روز دارد.

رجبی تاکید کرد: بازپخش سریال‌هایی مثل "روزگار قریب" به غیر از وجه سرگرم‌سازی می‌تواند کلاس درسی باشد برای همه فعالان عرصه سریال سازی تا بیاموزند که چطور می‌شود از دریچه ذهنی یک شخصیت، سفری کرد به دنیای پر رمز و راز آدمها و افرادی معمولی که هر کدام قصه جذاب زندگی خود را دارند‌ و چگونه می‌شود با روایت جذاب زندگی آدم‌های عادی، مخاطب را جذب کرد.

حامد مظفری/جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها