آخرین اخبار حاکی از ساخت واکسن های جدید کرونا در جهان به سه مورد مربوط می شود که دو تای آن مربوط به ایران است و یکی مربوط به آمریکا.
کد خبر: ۱۳۲۴۸۳۴

به گزارش جام جم آنلاین ، بر اساس آخرین گزارش های نیویورک تایمز سه واکسن از ایران، آمریکا و کوبا آخرین واکسن هایی هستند که در رابطه با آنها خبر منتشر می شود.

اولین واکسن مربوط به بیمارستان بقیه الله ایران است. این واکسن به صورت نوترکیب تهیه شده است. نیویورک تایمز از وارد شدن این واکسن به فاز یک آزمایشات بالینی خبر داده است.

واکسن دیگر مربوط به سوبرانای 2 کوبا می شود که ایران استفاده اضطراری از آن را مجوز داده است.

اما خبر دیگر نیویورک تایمز به این مربوط می شود که یک واکسن شکست خودره است. این واکسن آلتیمیون نام دارد و در واقع به صورت اسپری است. پس از شکست در فاز یک آزمایشات بالینی این واکسن کنار گذاشته شده است.

 

یک دنیا واکسن

واکسن ها معمولاً قبل از رسیدن به دست عموم به سال ها تحقیق و آزمایش نیاز دارند  اما در سال 2020 دانشمندان مسابقه ای را برای تولید واکسن های ایمن و موثر علیه ویروس کرونا آغاز کردند. در حال حاضر محققان در حال آزمایش 94 واکسن در آزمایشات بالینی بر روی انسان هستند و 32 مورد به مراحل نهایی آزمایش رسیده اند. حداقل 77 واکسن پیش بالینی در حیوانات تحت بررسی فعال است.

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها