تعریق زیاد از مشكلاتی است كه بسیاری از افراد با شروع فصل‌گرما از آن رنج می‌برند كه استفاده از محصولات ضدتعریق یكی از راه‌های مقابله با این مشكل است اما در چه ساعتی از شبانه‌روز بهتر است از این محصولات استفاده كنیم؟
تعریق زیاد از مشكلاتی است كه بسیاری از افراد با شروع فصل‌گرما از آن رنج می‌برند كه استفاده از محصولات ضدتعریق یكی از راه‌های مقابله با این مشكل است اما در چه ساعتی از شبانه‌روز بهتر است از این محصولات استفاده كنیم؟
کد خبر: ۱۳۲۰۰۱۰

تحقیق و نظرسنجی آنلاینی كه از سوی یك شركت تولیدكننده محصولات ضدتعریق انجام‌شده نشان می‌دهد 56درصد مردم نمی‌دانند باید شب‌ها از ضدتعریق‌ها استفاده كنند، نه‌هنگام صبح. كارشناسان می‌گویند اگر بعد از دوش صبحگاهی از ضدتعریق‌ها استفاده می‌كنید در اشتباه هستید زیرا شب زمان مناسب انجام این كار است.

دكتر ماریسا گارشیك، متخصص پوست می‌گوید: «ضدتعریق‌ها برای مسدودكردن كانال‌های خروجی عرق و جلوگیری از ترشح آن طراحی شده‌اند. هنگام شب، غدد عرق فعال یا پر از عرق نیستند و این شرایط به مجاری عرق اجازه می‌دهد مواد تشكیل‌دهنده ضدتعریق‌ها را با سهولت بیشتری جذب كرده درنتیجه ضدتعریق‌ها تاثیر بهتر و تحریك‌كنندگی كمتری داشته باشند.»

در مقاله‌ای كه سال1391/ 2012 در مجله پوست انگلیس منتشر شد آمده است: «استفاده از ضدتعریق‌ها هنگام شب باعث می‌شود انتشار تركیبات آن طی یك دوره افت یا كاهش تعریق رخ دهد، این شرایط ورود ماده فعال موجود در این محصولات به مجاری عرق را بهبود می‌بخشد.»

همچنین نتایج مطالعه دیگری نشان داد كاربرد شبانه یك محصول ضدتعریق جامد نرم، كارایی آن را در كاهش تعریق از 56درصد به 76درصد افزایش می‌دهد. انجمن بین‌المللی هایپرهیدروز (اصطلاح پزشكی برای تعریق زیاد) نیز در عین حال كه استفاده از ضدتعریق‌ها را هنگام صبح و عصر توصیه می‌كند، می‌گوید: «اگر قرار است در طول شبانه‌روز فقط یك‌بار از ضدتعریق استفاده كنید، قبل از خواب این كار را انجام دهید.»

به خاطر داشته باشید اگر شب‌ها دوش می‌گیرید، باید بلافاصله بعد از بیرون‌آمدن از حمام از ضدعرق استفاده كنید.

گارشیك می‌گوید: «مرطوب‌بودن پوست هنگام استفاده از ضدتعریق، نه‌تنها از اثربخشی آن می‌كاهد، بلكه می‌تواند منجر به قرمزی، تحریك و حساسیت شود؛ بنابراین بهتر است قبل از استفاده از ضدعرق از خشك‌بودن كامل محل مطمئن شوید.»

نكته مهم دیگر این‌كه بسیاری از افراد ضدعرق و دئودورانت را به جای یكدیگر به كار می‌برند اما این دو محصول دو چیز متفاوت هستند. گارشیك می‌گوید: «دئودورانت‌ها عرق را از بین نمی‌برند، بلكه در از بین بردن بوی مرتبط با عرق موثر هستند.» خوشبختانه برای افرادی كه از عرق زیر بغل و بوی ناشی از آن رنج می‌برند، محصولاتی تركیبی نیز وجود دارد. اگر محصولی كه از آن استفاده می‌كنید فقط یك دئودورانت است، مهم نیست چه زمانی از آن استفاده كنید.

یاسمین مشرف - دانش / روزنامه جام جم
منبع: howstuffworks.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها