تدارک ویژه صدا و سیمای مرکز کرمان برای ماه مبارک رمضان

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: این مرکز با برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی تدارک ویژه ای برای ماه مبارک رمضان دیده است.
کد خبر: ۱۳۱۰۳۲۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ احمد علی رمضانی ،در تشریح برنامه‌های صدا و سیمای مرکز کرمان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت :سیمای مرکز کرمان برنامه های ماه مبارک رمضان را  با برنامه به وقت سحر ویژه سحر های این ماه مبارک آغاز می‌کند که امسال با رویکرد وظایف منتظران ظهور طراحی شده است و در این برنامه بخش های متفاوتی چون ادعیه ،مناجات سحرگاهی، یادی از یاران ،دعای فرج، کلام بزرگان، نماز صبح ، دعای سحر،خاطرات رمضان ،تغذیه در سحر،اذان صبح به همراه زیرنویس اذان شهرستان های استان ،دعاهای ماه مبارک رمضان و توصیه های پزشکی به مدت ۹۰ دقیقه بصورت زنده پخش می‌شود .
 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان افزود:ماه ماه ،عنوان ویژه برنامه افطار سیمای مرکز کرمان است که از اول ماه مبارک رمضان هر روز قبل از اذان مغرب به مدت 45 دقیقه بارویکرد ایجاد فضای معنوی، امید آفرینی و نشاط و با موضوعات مفاهیم و برکات ماه مبارک رمضان با بخش های پلاتو ، میهمان ویژه ،گزارش،مسابقه هنری ، پیوند سلیمانی ،شعر خوانی ، تواشیح، مناجات ، سرود و مجموعه برنامه  اذان ونماز مغرب پخش می شود.
  
احمد علی رمضانی در ادامه افزود: جزء خوانی قرآن کریم هر روز از ساعت 18 تا 19 و هر شب قرائت دعای افتتاح و سخنرانی از سیمای مرکز کرمان پخش می شود و ویژه برنا
ه شب های قدر همزمان با لیالی قدر تقدیم مردم دیار کریمان می شود. همچنین دعای ابو حمزه ثمالی از محل گلزار شهدای کرمان و از جوار مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بدون حضور مخاطب تقدیم بینندگان رسانه استانی خواهد شد.
 
وی گفت:زندگی زیباست، پزشک شما ،ره عشق ،تازه شو،،ستاره ها و درشهر نیز برنامه هایی هستند که در ماه مبارک  رمضان به صورت ویژه تولید و پخش می شوند. 

 وی در ادامه با بیان اینکه به خدا نزدیک‌تر، عنوان ویژه برنامه رادیو کرمان است که در سحرگاهان با میهمانان ضیافت الهی همراه خواهد شد افزود :این برنامه از ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد با بخش های گفتار ،کارشناسی، دعای روز ،دعای سحر ،اذان صبح ،دعای فرج ،تواشیح و احکام ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

 علی رمضانی ادامه داد:برنامه ضیافت نیز از صدای مرکز کرمان به عنوان  ویژه برنامه افطار پخش می شود و روزه داران عزیز می توانند از این برنامه بهره مند شود . در این برنامه بخش‌های مختلفی همچون یتیم نوازی، همنشینی با خوبان ،پرهیز از معاصی، قدرشناسی ،قرائت پیامک های مخاطبین و گزارش به مدت ۶۰ دقیقه تقدیم شنوندگان رادیو کرمان می شود .

 به گفته مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان، بر حریر قدر ویژه برنامه شب های قدر است که از رادیو کرمان تقدیم مردم متدین استان کرمان می شود و همچنین در شب های ماه مبارک رمضان دعای افتتاح ،دعای مجیر و مناجات آقا امیرالمومنین علی (ع) و هر روز از ساعت 5 الی 6 بامداد و عصرها از ساعت 18 الی 19 جزء خوانی قرآن از رادیو کرمان پخش می شود.
 
وی افزود:کاروان ،مرثیه آفتاب ،روز فریاد، ماه نو، و عید عاشقان از جمله برنامه‌های دیگر رادیو کرمان است که در این ماه به صورت ویژه تقدیم شنوندگان رادیو کرمان می شود. 
 
احمد علی رمضانی، در ادامه گفت:معاونت اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز کرمان نیز از آغاز ماه مبارک رمضان با تهیه  گزارش هایی با موضوع فواید روزه‌داری ،اطعام و اکرام ایتام ،کمک های خیریه ها به افراد بی بضاعت، انفاق و دستگیری از مستمندان ،تهیه گزارش درباره شخصیت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و شهادت آن حضرت وپوشش مراسم لیالی قدر ، روز قدس  و عید سعید فطر در این زمینه تلاش خواهد کرد. 
معاونت فضای مجازی مرکز کرمان نیز با تولید آثار متناسب با ماه مبارک رمضان بامخاطبان خود همراه می شود و سعی در انتقال پیام های با محتوا و اثر بخش دارد .
 
وی افزود:تولید و انتشار پوستر، موشن گرافیک ،کلیپ تصویری و پاد کست با موضوعات حدیث ،نماز، مکارم الاخلاق ،اوقات شرعی ،مناسبت های عمومی ،احکام روزه ، طب سنتی و روزه داری ،حدیث انتظار ،نماز ، بارگذاری صفحه ویژه در وب سایت مرکز کرمان و با بهره‌گیری از ظرفیت پیام رسان ها وشبکه های اجتماعی  برای نشر محتوای تولید شده ، از جمله اقدامات فضای مجازی مرکز کرمان می باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها