مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد؛

کاهش محسوس دمای هوا در ایران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به کاهش محسوس دمای هوا در کشور گفت: امروز (۲۲ اسفند) در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید تا خیلی شدید خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۳۰۷۱۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه امروز (۲۲ اسفند) با تقویت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به‌جز سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و شرق کرمان، جنوب فارس و نیمه جنوبی خراسان جنوبی بارش رخ می‌دهد، اظهار کرد: شدت بارش‌ها در استان‌های کردستان، ایلام، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا (۲۳ اسفند) نیز در شمال شرق، شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق سمنان، شرق اصفهان و ارتفاعات کرمان بارش برف و باران دور از انتظار نیست. طی این روز بارش در خراسان رضوی و ارتفاعات گلستان شدت بیشتری دارد.

ضیاییان با بیان اینکه طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ اسفند) بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌صورت برف و کولاک، در مناطق مستعد به‌صورت تگرگ و در سایر مناطق به‌شکل باران، رگبار و رعد و برق است، تصریح کرد: این سامانه بارشی اواخر وقت روز شنبه از کشور خارج می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز (۲۲ اسفند) در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید تا خیلی شدید خواهیم داشت و این وضعیت فردا (۲۳ اسفند) برای بیشتر مناطق نیمه شرقی پیش‌بینی می‌شود. از این‌رو در جنوب، جنوب شرق، شرق و مرکز کشور احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد.

ضیاییان با اشاره به اینکه از روز یکشنبه تا سه‌شنبه (۲۴ تا ۲۶ اسفند) جوی آرام در بیشتر مناطق کشور حاکم است، اظهار کرد: طی امروز و فردا کاهش محسوس دمای هوا - بین شش تا ۱۲ درجه سانتیگراد - در نیمه شمالی کشور و طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۳ و ۲۴ اسفند) کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دما هوا در شرق کشور رخ می‌دهد همچنین از روز دوشنبه (۲۵ بهمن) دمای هوا در مناطق ذکر شده افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: دریای خزر طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ اسفند)، خلیج فارس از امروز تا یکشنبه (۲۲ تا ۲۴ اسفند) و تنگه هرمز و شرق دریای عمان طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۳ و ۲۴ اسفند) متلاطم و مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۲۳ اسفند) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای منفی یک و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۲۴ اسفند) نیز کمی ابری تا نیمه ابری و با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها