برای چهارمین روز متوالی؛

حال هوای تهران خوب نیست

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت برای پنجمین روز پیاپی ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کد خبر: ۱۳۰۲۶۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، طی صبح امروز (۱۰ بهمن) کیفیت هوا به‌دلیل عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت اما طی روز با رشد تدریجی ناپایداری جوی و افزایش تندی باد، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود.

تداوم این شرایط جوی همراه با احتمال بارش تا اواخر وقت امروز سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها می‌شود و کیفیت هوای بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار می‌گیرد.

با آغاز تردد خودروها طی صبح فردا (۱۱ بهمن) انتظار می‌رود که بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شود اما با وزش باد به‌نسبت شدید در طول روز از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد بنابراین در ساعات پایانی روز شنبه باوجود افزایش ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت قابل ‌قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نیست.

بر اساس این گزارش، کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۱۴۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۱۲۸ همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم برای همه گروه‌ها»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران توصیه کرده است که در شرایطی که شاخص کیفیت هوا نارنجی رنگ و بیانگر هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است، بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، کودکان و زنان باردار از فعالیت طولانی در فضای باز خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها