در ایالات متحده ، تعداد کودکان چاق در طی دو دهه گذشته همچنان افزایش یافته است. چاقی در دوران کودکی خطرات سلامتی فوری و آینده را به همراه دارد. والدین ، سرپرستان و معلمان می توانند با کمک به آنها در ایجاد عادات غذایی سالم و محدود کردن وسوسه های پر کالری ، در حفظ وزن سالم به کودکان کمک کنند.
کد خبر: ۱۲۹۹۱۱۱

به گزارش جام جم آنلاین ،شما همچنین می خواهید به کودکان کمک کنید از نظر جسمی تحرک داشته باشند ، زمان صفحه نمایش را کاهش دهند و خواب کافی داشته باشند. هدف برای کودکان دارای اضافه وزن کاهش سرعت افزایش وزن در حالی که امکان رشد و نمو طبیعی را دارد. کودکان بدون مشورت با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی نباید تحت رژیم کاهش وزن قرار گیرند. عادات غذایی سالم ایجاد کنید .

برای کمک به کودکان در ایجاد عادات غذایی سالم:

  • مقدار زیادی سبزیجات ، میوه ها و محصولات غلات کامل تهیه کنید

شیر یا لبنیات کم چرب یا بدون چربی ، از جمله پنیر و ماست را وارد کنید. گوشت بدون چربی ، مرغ ، ماهی ، عدس و لوبیا را برای پروتئین انتخاب کنید. خانواده خود را به نوشیدن آب زیاد تشویق کنید. نوشیدنی های شیرین را محدود کنید. مصرف قند و چربی اشباع شده را محدود کنید. به یاد داشته باشید که تغییرات کوچک هر روز می تواند به موفقیت منجر شود!
وسوسه های پر کالری را محدود کنید .

کاهش در دسترس بودن میان وعده های پرچرب و پر قند یا شور می تواند به کودکان شما در ایجاد عادات غذایی سالم کمک کند. فقط به فرزندان خود اجازه دهید که این غذاها را به ندرت بخورند ، تا واقعاً خوراکی باشند! در اینجا نمونه هایی از میان وعده های ساده ، کم چرب و کم شکر تهیه می شود که 100 کالری یا کمتر دارند: 1 فنجان هویج ، کلم بروکلی یا فلفل دلمه ای با 2 قاشق غذاخوری هوموس. یک سیب یا موز متوسط. 1 فنجان زغال اخته یا انگور. یک چهارم فنجان ماهی تن که در یک برگ کاهو پیچیده شده است. چند چیپس کلم پیچ خانگی در اجاق گاز.

  • به کودکان کمک کنید که فعال بمانند .

فعالیت بدنی منظم علاوه بر سرگرم کننده بودن برای کودکان ، مزایای سلامتی بسیاری نیز دارد ، از جمله: تقویت استخوان ها. کاهش فشار خون. کاهش استرس و اضطراب. افزایش عزت نفس. کمک به مدیریت وزن. کودکان 3 تا 5 سال باید در طول روز فعال باشند. کودکان و نوجوانان 6 تا 17 سال باید هر روز حداقل 60 دقیقه از نظر جسمی فعال باشند. فعالیت هوازی را نیز در خود بگنجانید ، یعنی هر چیزی که باعث تپش قلب آنها می شود. همچنین فعالیت های تقویت استخوان مانند دویدن یا پرش و فعالیت های تقویت عضلات مانند کوهنوردی یا فشارهای ورزشی را نیز در بر بگیرید. جزییات را ببینید. به یاد داشته باشید که کودکان از بزرگسالان تقلید می کنند. شروع فعالیت بدنی به برنامه های معمول خود و شروع تشویق کودک به پیوستن شما.

  • زمان کم تحرکی را کاهش دهید

اگرچه زمان آرام برای مطالعه و تکالیف درسی مناسب است ، اما زمان تماشای تلویزیون ، بازی های ویدیویی یا وب گردی کودکان را به بیش از 2 ساعت در روز محدود کنید. علاوه بر این ، آكادمی اطفال آمریكا دیدن كودكان از 2 سال یا كمتر را برای تلویزیون توصیه نمی كند. در عوض ، کودکان را تشویق کنید تا فعالیتهای سرگرم کننده ای را که باید با اعضای خانواده انجام دهند یا به تنهایی انجام دهند ، فعالیتهایی که صرفاً بیشتر انجام می شود.

  • از خواب کافی اطمینان حاصل کنید

دلیل آن هم این است که خواب ناکافی باعث می شود بیشتر غذا بخوریم و از نظر جسمی تحرک کمتری داشته باشیم. کودکان بیشتر از بزرگسالان به خواب احتیاج دارند و میزان آنها با توجه به سن متفاوت است. مقادیر توصیه شده خواب و عادات پیشنهادی را برای بهبود خواب مشاهده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها