آمارهای اعلامی از ایالت‌های مختلف آمریکا نشان می‌دهد که شمار جان‌‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی بیست‌وچهار ساعت گذشته شاهد افزایش بیش از سه هزار نفری است.
کد خبر: ۱۲۹۵۳۶۵

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در حالی که دو نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا با گذشت یک ماه از برگزاری انتخابات هنوز مشغول جنگ بر سر قدرت هستند، شمار تلفات روزانه بر اثر ابتلا به ویروس «کووید۱۹» در این کشور به شکل تصاعدی رو به افزایش است.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۳,۲۷۷ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که این رقم بیشترین مقدار خود از زمان شیوع این بیماری در این کشور است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع ۲۳۰,۹۸۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده که نسبت به روز قبل کاهش بیست هزار نفری داشته است.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در آمریکا به ۱۷,۶۲۶,۷۷۰ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۳۱۷,۹۲۸ تن افزایش یافت.

شبکه «سی‌ان‌ان» چند روز پیش گزارش داده بود رقم دویست‌وپنجاه هزار قربانی کرونا آنهم طی فقط ۱۰ ماه در ایالات متحده، از تعداد فوتی‌های سالانه در این کشور بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) بیشتر است.

این در حالی است که طبق ایمیل‌های افشا شده، یکی از مقامات ارشد منصوب ترامپ از مسئولان بهداشت و درمان این کشور خواسته بود رویکرد ایمنی جمعی را در مقابله با کرونا به کار ببندند و اجازه دهند میلیون‌ها آمریکایی به این ویروس مبتلا شوند.

نمودار ابتلا و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که بامداد جمعه تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شدند از ۷۵ میلیون نفر عبور کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها