مصرف برخی از مکمل ها و مواد خوراکی باعث تسریع بهبودی شما در برابر ویروس کرونا می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۱۸۷۳

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، مجله BMJ Nutrition اعلام کرده است که دانشمندان انگلیسی در مطالعه‌ای به این نتیجه رسیده اند که چگونه تغذیه ایمنی بر توان بخشی در افراد در تسریع در بهبود کروناویروس به شما کمک می‌کند.

محققان، اما دربی شایر و جوآن دلانژ، که در حال بررسی نقش تغذیه در تقویت ایمنی بدن هستند، بر مواد غذایی و مکمل‌هایی را که به بهبودی از کووید ۱۹ کمک می‌کنند مطالعه کرده اند. نویسندگان توجه ویژه‌ای به تأثیر تغذیه پزشکی بر سیستم ایمنی بدن افراد بالای ۶۵ سال داشتند.

سیستم ایمنی از چهار جز تشکیل شده است: لنفوسیت‌های T، سلول‌های B سیستم مکمل و فاگوسیت ها. همه آن‌ها با ایجاد مانعی در برابر ویروس‌ها و باکتری‌های ورودی بدن را در برابر عفونت محافظت می‌کنند.

شما باید بین مصونیت ذاتی و تطبیقی در برابر بیماری ​​تفاوت قائل شوید. در هر دو عملکرد ایمنی با افزایش سن کاهش می‌یابد.

یکی از دلایل «کاهش ایمنی در پیری» کمبود‌های غذایی است. افراد مسن باید آن را با تغذیه ایمنی خاص پر کنند.

به گفته نویسندگان، این امر به ویژه در دوران توان بخشی پس از عفونت‌های شدید، مانند کووید ۱۹ بسیار مهم است.

در این مقاله آمده است: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم غذایی نامناسب، سوءتغذیه و کمبود پروتئین و کمبود عناصر ریز مغذی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی به عملکرد ایمنی کمتر از حد مطلوب بدن کمک می‌کند. برخی از اجزای رژیم غذایی _ میوه ها، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و پروبیوتیک‌ها - به تقویت ایمنی کمک می‌کنند و نقش مهمی در مقاومت در برابر ویروس‌های تنفسی و بیماری‌ها دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها