کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3060 Ti با قابلیت رهگیری پرتو و سرعت بالاتر از RTX 2080 Super قیمتی برابر ۳۹۹ دلار دارد.
کد خبر: ۱۲۹۱۴۳۴

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از دیجیاتو، این کارت گرافیک جدید مانند سایر اعضای خانواده RTX 30 مبتنی بر معماری «Ampere» است و به عنوان جایگزین کارت گرافیک RTX 2060 Super وارد بازار می‌شود. انویدیا از این محصول خود سال گذشته میلادی با قیمت ۳۹۹ دلار رونمایی کرده بود.

کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3060 Ti از نسخه ضعیف GA104 GPU بهره می‌برد. این GPU در کارت گرافیک RTX 3070 با قیمت ۴۹۹ دلار مورد استفاده قرار گرفته است. نتیجه چنین کاری کاهش واحدهای SM، هسته‌های CUDA، تنسور و RT و همچنین واحدهای بافت بوده است. علاوه بر این موارد، محصول جدید انویدیا دارای فرکانس بوست پایین‌تری نسبت به برادر خود است.

فرکانس بوست کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3060 Ti به ۱۶۶۵ مگاهرتز می‌رسد، در حالی که این فرکانس برای RTX 3070 برابر ۱۷۴۰ مگاهرتز است. با وجود چنین تفاوت‌هایی، میان آن‌ها شباهت‌هایی نیز وجود دارد که برای مثال می‌توان به ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 با رابط حافظه ۲۵۶ بیتی و پهنای باند حافظه ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه اشاره کرد.

این کارت‌های گرافیک دارای طراحی پایه یکسان برای مدل «Founders Edition» هستند که شامل دو فن محوری می‌شود. طبق اعلام انویدیا، RTX 3060 Ti در مقایسه با RTX 2080 Super سرعت بالاتری دارد. RTX 2080 Super دومین کارت گرافیک سریع در نسل گذشته محصولات این کمپانی بود که قیمتی برابر ۶۹۹ دلار داشت.

انویدیا همراه با کارت‌های گرافیک سری ۲۰ قابلیت رهگیری پرتو را وارد بازار کرد و حالا نسل جدید آن درون کارت‌های گرافیک سری ۳۰ قرار گرفته است. گیمرها می‌توانند با کارت گرافیک جدید این کمپانی هر بازی با ویژگی RTX با «DirectX Raytracing» را اجرا کنند.

انویدیا برای بهبود عملکرد این کارت گرافیک از DLSS یا یادگیری ماشینی سوپر سمپلینگ (Super Sampling) استفاده کرده که برای بهبود رزولوشن تصاویر از یک راه‌حل مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

کاربران کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3060 Ti به قابلیت‌های دیگری مانند انویدیا «Reflex» برای کاهش تاخیر سیستم، قابلیت پخش انویدیا که برای استریمرها اهمیت بالایی دارد و «GeForce Experience» برای بازی در فضای ابری دسترسی پیدا می‌کنند.

این کارت گرافیک انویدیا از امروز وارد بازار می‌شود و علاوه بر نسخه استاندارد آن، می‌توان مدل‌های سفارشی تولید شده توسط برندهای دیگر مانند ایسوس، گلکسی و EVGA را هم خریداری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها