رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا از ترفند کلاهبرداران سایبری در پوشش پیامک‌ های جعلی توقیف خودرو خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۰۵۲۳

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در گفتگو با فارس در خصوص ترفندهای کلاهبرداران مجازی با پیامک‌های جعلی مبنی بر «توقیف خودرو» اظهار داشت: مجرمان و کلاهبرداران فضای سایبری با شگردها و ترفندهای مختلف سعی دارند اطلاعات کارت بانکی شهروندان را به دست آورده و از حساب بانکی آنها برداشت غیرمجاز کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تصریح کرد: در یکی از شگردها، مجرمان اقدام به ارسال پیامکی جعلی با عنوان توقیف خودرو می‌کنند و فرد را به یک سایت جعلی یا فیشینگ هدایت می‌کنند تا به بهانه مشاهده اطلاعات بیشتر و پرداخت مبلغ 2 هزار تومان اطلاعات کارت فرد را سرقت کنند.

وی در خصوص چگونگی تشخیص پیام‌های جعلی اعلام کرد: در پیام‌ های جعلی از افراد درخواست می‌شود که مبلغ اندکی را پرداخت کند؛ سپس فرد را به یک لینک جعلی هدایت می‌کنند؛ افراد باید توجه داشته باشند که لینک درگاه‌های پرداخت مجاز و معتبر باید مرتبط با دامنه Shaparak.ir باشد.

وی گفت: ‌معمولاً مجرمان سایبری از دامنه رایگان نظیر tk.و go. برای‌ایجاد سایت‌های فیشینگ استفاده می‌کنند، در صورت مشاهده لینک‌هایی با این مشخصات باید به آنها شک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها