محققان آمریکایی می‌گویند به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی که در دوران بارداری اتفاق می‌افتد، خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا در مبتلایان افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۲۸۵۷۸۷

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده (CDC) تشخیص داده اند که بارداری در زنان خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا را دو برابر می‌کند.

محققان مشاهده کردند براساس آماری که از ۲۲ ژانویه تا ۳ اکتبر جمع آوری شده است از بیش از ۱۹ هزار زن باردار مبتلا به بیماری کووید ۱۹، ۳۳ بیمار فوت کرده اند، میزان مرگ و میر در این گروه ۰.۲ درصد است. علاوه بر این، در میان زنان غیر باردار، این عامل به نصف بیشتر رسیده است.

طبق پژوهش CDC، این ممکن است به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی مانند: افزایش ضربان قلب و مصرف اکسیژن، کاهش ظرفیت ریه و تغییر در سیستم ایمنی بدن باشد که در دوران بارداری اتفاق می‌افتد.

دکتر «لیوبوف یروفی یوا» متخصص زنان و زایمان گفت: بعد از ابتلا به ویروس کرونا، بارداری خطرناک است، زیرا از دارو‌هایی برای درمان آن استفاده می‌شود که می‌تواند سلول‌های جنینی و سیستم تولید مثل را تحت تأثیر قرار دهد.

او گفت، زنان باید سه ماه صبر کنند تا بهبودی کامل پیدا کنند. این متخصص همچنین استفاده از پیشگیری از بارداری هورمونی را در دوز‌های کم در دوران نقاهت توصیه کرد.

مبتلایان به کووید ۱۹ خفیف می‌توانند از همان لحظه‌ای که احساس بهبودی دارند مصرف دارو‌ها را شروع کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها