در این مطلب چند ماده مغذی برای حفظ سلامت چشم به شما معرفی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۲۸۴۲۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، امگا ۳، ویتامین‌ها، رنگدانه‌ها و آنتی اکسیدان‌ها عناصر ضروری برای عملکرد مطلوب سلول‌های بینایی هستند.

ویتامین A علاوه بر این که برای دید شب و روز لازم است، برای حفظ رطوبت کافی چشم ضروری است. کمبود این ویتامین می‌تواند به کاهش قدرت بینایی، خشکی چشم و استحاله ماکولای چشم (عفونت بخش مرکزی شبکیه چشم) مرتبط با افزایش سن منجر شود.

تخم مرغ (به خصوص زرده)، کره، گوشت، ماهی، هویج، گوجه فرنگی، زردآلو، اسفناج، کدو حلوایی، کاهو، فلفل و طالبی می‌تواند این نیاز بدن را تامین کند.

ویتامین C آنتی اکسیدان دیگری است که به مقابله با رادیکال‌های آزاد که عامل پیری سلول‌ها هستند کمک می‌کند. این ویتامین از قرنیه در برابر اکسیداسیون محافظت می‌کند و در پیشگیری از آب مروارید نقش دارد.

مرکبات، کیوی، سبزیجات با برگ‌های سبز مانند جعفری و اسفناج و انواع کلم‌ها مقدار قابل توجهی از این ویتامین را دارند.

امگا ۳، این اسید چرب تاثیر مثبت بر سلامت سیستم قلبی و عروقی دارد. این چربی در حفظ رطوبت مطلوب چشم نقش دارد و از خشکی چشم پیشگیری می‌کند. همچنین در مقابل استحاله ماکولای چشمی نقش محافظتی دارد.

ماهی‌های چرب مانند ساردین، ماکرو، آزاد و همچنین روغن‌های گیاهی سرشار از امگا ۳ از جمله کلزا، گردو و کتان این نیاز بدن را تامین می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها