jamejamsara
سرا خانواده کد خبر: ۱۲۸۴۰۷۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹  |  ۱۶:۲۸

حرکت منظم غیر ارادی عضلات، تپش قلب، کوتاهی نفس و عرق کردن کف دست‌ها حملات وحشت‌زدگی هستند که بر اثر فشارهای عصبی مختلف، هنگام خواب ممکن است پیش بیایند.اگر شما هم این حملات را در خواب تجربه کردید باید بدانید که تنها نیستید و تعداد کسانی تجربه‌ آن را دارند بسیار است.

به گزارش جام جم آنلاین، حملات وحشت‌زدگی در شب غیر معمول نیست و می‌تواند زندگی روزمره شما را مختل کنند و منجر به اضطراب مزمن در هنگام خواب شوند؛ اما مراحلی وجود دارد که می‌تواند قبل، در طول و پس از تجربه حملات شبانه به شما کمک کند که از بروز این مشکلات جلوگیری و حتی آن را درمان کنید.

حملات وحشت‌زدگی چیست؟

حمله‌ های وحشت‌زدگی، احساس ناگهانی و شدید ترس یا پریشانی است. این احساسات به طور معمول افزایش می‌یابد و می‌تواند در هر زمان اتفاق بیافتد.

جانل واتسون، درمانگر خانواده، می‌گوید: «حملات وحشت‌ زدگی مربوط به اضطراب است». اضطراب، حدود ۴۰ میلیون بزرگسال را تحت تأثیر قرار می‌دهد که حدود ۱۸ درصد جمعیت را در بر می‌گیرد.

کریستال کلارک، دانشیار روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی نورث وسترن فینبرگ، می‌گوید: «وحشت‌ زدگی نشانه اضطراب است؛ اما به دلیل سرعت شروع با اضطراب عمومی متفاوت است». حدود ۳ تا ۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی در مقطعی از زندگی خود مبتلا به اختلال وحشت‌زدگی بودند و خواهند بود. وحشت‌ زدگی که یک اختلال اضطرابی است با حملات مکرر ترس ناگهانی نمایان می‌شود. این حملات به طور کلی در عرض ۱۰ دقیقه شدید شده و به اوج می‌رسند.

حملات وحشت‌ زدگی شبانه

حملات که ناشی از وحشت و اضطراب هستند ممکن است در شب رخ دهند و شما را بیدار کنند. کسانی که این موقعیت را تجربه می‌کنند نگران می‌شوند.

اگر این حملات به علت اضطراب و استرس باشد، آن را تشدید می‌کنید. افرادی که حملات شبانه را تجربه می‌کنند عجیب غریب نیستند.

بین ۱۸ تا ۴۵ درصد از افرادی اختلال وحشت‌ زدگی دارند، در شب به آن دچار می‌شوند.

کنترل و مدیریت حملات

راه‌هایی برای مدیریت حملات وحشت‌ زدگی شبانه وجود دارد. کاربونل می‌گوید: «بیدار شوید و از رخت‌خواب خارج شوید. کمی آب به صورت خود بزنید و راه روید». نفس‌های عمیق بکشید و روی تنفس خود متمرکز شوید.

پیشگیری از حملات

برای پیشگیری از حملات وحشت‌زدگی در شب، از خواب خود شروع کنید. محیطی را ایجاد کنید که آرامش بخش باشد. از رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز در اتاق خواب خود استفاده نکنید.

واتسون می‌گوید: «می‌توانید از یک برنامه با صداهای مختلف آرام بخش مانند صدای توفان، باران، طبیعت یا آواز پرنده‌ها استفاده کنید».

منبع: ایرنا

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
تکریم بسیج، پاسداشت جوانمردی و تضمین آینده است

تکریم بسیج، پاسداشت جوانمردی و تضمین آینده است

پنجم آذر، یادآور نام بسیج و خاطره عزیزترین نهاد و بزرگ‌ترین مردان تاریخ ماست. نهادی که به تعبیر امام راحل تشکیل آن «یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود» و «شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.

شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

جلسات شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی قوا در ابتدای کار، امیدواری زیادی برای حل مشکلات اقتصادی ایجاد کرد، زیرا این احساس وجود داشت که یک نهاد بالادستی برای کنترل شرایط اقتصادی ایران و تعیین چشم‌انداز آتی آن ایجاد شده است اما به‌سرعت موانع متعددی در مقابل عملکرد این شورا ایجاد شد.

تدبیر و توکل در تحریم

تدبیر و توکل در تحریم

«دوستانت را نزدیک خودت نگه دار و دشمنانت را نزدیک‌تر»، با این‌که این عبارت را منسوب به چرچیل می‌دانند، ولی خلفای عباسی بیش از هزار سال پیش آن را زندگی کردند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر