اخبار کرونا در چند خط ؛ رییس جمهور لهستان هم کرونا گرفت

خبرهای مربوط به ساخت واکسن کرونا روز به روز امیدوارکننده تر می شود و هر روز وعده های جدیدی در رابطه با ارائه همگانی آن تا کریسمس به گوش می رسد.
کد خبر: ۱۲۸۳۱۷۵

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مرور اخبار مربوط به ویروس کرونا است که در رسانه های مختلف جهان بازتاب یافته.

 

*برای نخستین بار از ماه ژوئن تعداد مبتلایان روزانه در انگلیس نسبت به آمریکا افزایش یافته است. هر روز دو نفر به ازای یک میلیون نفر در هر دو کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان می بازند. نرخ ابتلا به انگلیس اکنون 2.63 است و نرخ ابتلا در آمریکا 2.4 درصد. موج با سرعت ابتلا و مرگ و میر بالایی پیش می رود.

*متیو هنکوک وزیر بهداشت بریتانیا گفت که دوزهای واکسن کرونای آکسفورد تا کریسمس برای جمعیت این کشور آماده خواهند شد. آخرین آزمایشات واکسن کرونا نشان داده که افراد مسن و سن و سال دار همانند افراد جوان پس از تزریق این واکسن نسبت به بیماری کرونا مصونیت ایجاد کرده اند.

*آمریکا رکورد ابتلای 481 هزار نفر در طول یک هفته را اعلام کرد. این بالاترین میزان ممکن ابتلا در آمریکا بر حسب هفته است.

*مطالعه بر روی حداقل صدها نمونه از بیماران مبتلا به کرونا که بهبودی خود را به دست آورده اند نشان می دهد ایمنی در برابر این ویروس چند ماه بعد از ابتلا از بین می رود. 26 درصد از کسانی که مورد این آزمایش قرار گرفته سه ماه بعد از ابتلا  تمامی آنتی بادی ها خود را مقابل این ویروس از دست داده اند و این بدان معناست که احتمال ابتلای مجدد آنها به کرونا در صورتی که در معرض آن قرار بگیرند وجود دارد.

*تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور کلمبیا هم میلیونی شد. این کشور آمریکای جنوبی هشتمین کشوری است که تعداد مبتلایانش از عدد یک میلیون عبور می کند و سومین کشور آمریکای جنوبی هم به شمار می رود که به چنین آماری می رسد. شمار مبتلایان به کووید 19 در کلمبیا به عدد یک میلیون و 25 هزار و 52 نفر رسیده است. 30 هزار و 348 تن نیز در این کشور در پی ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

*فرانسه از حیث تعداد ابتلای روزانه رکورد زد. تست کرونای 52 هزار و 10 نفر در این کشور بر طبق آمارها مثبت اعلام شده است.

*رییس جمهور کشور لهستان به کرونا مبتلا شده است. کشور اروپایی لهستان از حیث همه گیری در رده بیست و نهم کشورهای جهان قرار دارد. تعداد مبتلایان در این کشور 263 هزار و 929 نفر است و تعداد قربانیان هم به عدد 4 هزار و 483 تن رسیده است.

*در کشور جمهوری چک قرنطینه سراسری اعلام شد. این کشور اروپایی هم در رده بیست و هشتم قرار دارد. 268 هزار و 370 تن در این کشور مبتلا به کرونا شده اند.

*هر چقدر اوضاع در چهار گوشه جهان بد است در ایالت ویکتوریای استرالیا همه چیز خوب پیش می رود. برای دومین روز پیاپی در این ایالت هیچ مورد ابتلا به کرونا اعلام نشد.

*تحقیقات متعدد حاکی از بروز آسیب های قلبی در بیماران مبتلا به کرونا است. پیش از این نیز بارها هشدار داده شده بود که ابتلا به کرونا ممکن است آسیب به قلب را در پی داشته باشد.

*cnn مدعی است که از هر پنج نماینده مجلس روسیه یک نفر مبتلا به کرونا شده است.

*شرکت داروسازی فایزر آمریکا واکسن کرونای ساخت خود را بر روی کودکان 12 ساله هم آزمایش می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها