jamejamclick
کلیک گجت های همراه کد خبر: ۱۲۷۵۴۹۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹  |  ۰۴:۰۲

اگر چشمانتان احساس خستگی دارد ممکن است به دلیل خیره شدن مستمر به صفحه نمایش گوشی یا رایانه در طول روز باشد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، اکثر افراد بیشتر طول روز در فضاهای بسته به سر برده و بیش از هر زمانی به صفحه رایانه، گوشی و تبلت چشم می دوزند به خصوص اکنون که به دورکاری از خانه مشغول هستند.
 
گوشی های آیفون و اندرویدی و رایانه های اپل و ویندوز تنظیماتی دارند که به کاهش خستگی چشم کمک کرده و با تغییر رنگ صفحه از سفید به نارنجی، خوابیدن را راحتتر می کند.
 
به عنوان مثال در وب سایت اپل آمده است: مطالعات نشان می دهد که قرارگیری در معرض نور آبی روشن در بعدازظهر روی ریتم شبانه روزی بدن تاثیر گذاشته و خوابیدن را دشوارتر می کند. گزینه نایت شیفت (Night Shift) از ساعت و موقعیت جغرافیایی دستگاه کاربر استفاده می کند تا تشخیص دهد در موقعیت وی آفتاب چه زمانی غروب می کند. سپس به طور اتوماتیک رنگها را در صفحه نمایش تغییر داده و به سمت طیف گرمتر می برد در حالی که در صبح به تنظیمات معمولی خود برمی گردد.
 
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، اگر می خواهید تماشای صفحه نمایش در بعدازظهر برایتان راحت تر شود، این گزینه ها در آیفون، رایانه های مک، ویندوز و دستگاههای اندرویدی موثر خواهد بود:
 
چگونه از نایت شیفت در آیفون استفاده کنیم؟
 
به گزینه تنظیمات (setting) بروید.گزینه نمایش و نور (Display&Brightness) را پیدا کنید.نایت شیفت را انتخاب کنید.یک برنامه تعیین کنید مثلا من از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح از دستگاه استفاده می کنم یا به صورت دستی تا فردا فعال کنید.دمای رنگ را به اندازه ای که مناسب می بینید تنظیم کنید.
 
چگونه از فیلتر نور آبی در اندروید استفاده کنیم؟
 
گوشیهای اندرویدی تا حد زیادی به تولیدکننده بستگی دارند. اما اگر گوشی شما از گزینه حالت شب (night mode) پشتیبانی می کند، مانند گوشیهای سامسونگ این گزینه را در صفحه نوتیفیکشن گوشی خواهید یافت.
 
صفحه ای که در بالای گوشی قرار دارد را باز کنید.گزینه بلو لایت فیلتر (blue light filter) را در منوی این صفحه پیدا کنید.به روی گزینه ضربه زده و فعال کنید.گزینه فعال شدن طبق برنامه یا اکنون فعال شود را انتخاب کنید.دمای رنگ را به اندازه ای که مایل هستید تنظیم کنید.
 
چگونه از نایت شیفت در رایانه های مک استفاده کنیم؟
 
دکمه اپل در سمت چپ بالای صفحه را کلیک کنید.تنظیمات سیستم (preference) را انتخاب کنید.گزینه صفحه نمایش را کلیک کنید.برنامه ای تنظیم کنید یا فعال شدن تا صبح (turn on until sunrise) را انتخاب کنید.شدت نور را به اندازه ای که ترجیح می دهید تنظیم کنید.
 
چگونه از نایت شیفت در ویندوز ۱۰ استفاده کنیم؟
 
روی دکمه جست و جو که در سمت چپ پایین صفحه کنار منوی استارت قرار دارد، کلیک کنید.واژه نور شب (Night light) را وارد کنید.گزینه فعال شدن را انتخاب کنید.می توانید همچنین میزان نور دلخواه را تنظیم کنید یا برنامه ای را تعیین کنید تا این گزینه در هنگام شب فعال شود.
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر

مهارت تحکیم بنیان خانواده پس از فرزندآوری

ازدواج پیش از داشتن فرزند، قراردادی است برای آماده ساختن آسایش جسمانی و روانی متقابل، ولی پس از بچه دار شدن معنی حقیقی خود را به دست می آورد. خانواده همیشه در بین تمامی جوامع بشری به عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی، منشاء فرهنگ‌ها، تمدن ها و تاریخ بشر بوده است. توجه به خانواده و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی‌ خود، همواره سبب اصلاح خانواده انسانی و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی و سقوط به ورطه هلاکت و ضلالت بوده است. 

سختی‌های موج سوم کرونا

سختی‌های موج سوم کرونا

چند روزی است اوضاع بیمارستان مسیح‌دانشوری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های مرجع کرونا در ایران نگران‌کننده شده و روزانه حدود 200بیمار به اورژانس کرونای این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

راهکار های کسب مهارت همسرداری قبل از ازدواج

راهکار های کسب مهارت همسرداری قبل از ازدواج

نظام خانواده یک نهاد اساسی و محوری در جامعه است و به عنوان هسته اولیه برای سایر نهادهای اجتماعی به شمار می رود. همانطور که نظام های بزرگ اجتماعی، قوانین و حقوق خاص خودشان را در ارتباط با اداره و استحکام و رشد و بالندگی دارند لذا جهت تحکیم بنیان خانواده باید خانواده ها را آموزش داد. بدین ترتیب با توجه به تاثیر مستقیم آموزش بر وضعیت زوجین، شناسایی و تعیین عللی که به بهبود روابط زناشویی منجر می شود، در پیشگیری از مشکلات آنان نقش موثری خواهد داشت.

اشتباه‌های کرونایی ما

اشتباه‌های کرونایی ما

یک: اِرْحَمْ تُرْحَمْ؛ «رحم کن تا به تو رحم شود.» این پروتکل ناب امیرالمؤمنین است که در روزهای کرونایی به شدت به کار می‌آید.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر