طبق نظرسنجی صداوسیما در فصل پاییز، زنان بیشتر از مردان بیننده برنامه های سیما بوده اند.
کد خبر: ۱۲۴۴۶۳

در این میان گروه سنی 12تا 19سال بیش از سایرین ، برنامه های تلویزیون را تماشا کرده اند و در بین گروههای تحصیلی راهنمایی و دبیرستان بیشترین مخاطبان تلویزیون بودند.جالب است بدانید در این فصل مردم شهرهای قم ، تهران ، اصفهان ، همدان و یزد، بیشترین بینندگان برنامه های تلویزیون بودند و مردم شهرهای مهاباد، آبادان ، کیش ، تبریز و زاهدان کمتر به تماشای تلویزیون نشستند.
در فصل پاییز، زنان ترجیح می دادند بیشتر شبکه های یک ، 2، 3، آموزش و قرآن را تماشا کنند و مردان برنامه های شبکه خبر و پیام نما را ترجیح می دادند. در این فصل با افزایش سن ، میزان بینندگان شبکه 2، 3، آموزش و پیام نما کاهش داشته و با افزایش تحصیلات ، بینندگان شبکه 4و خبر افزایش یافته است.
طبق یافته های این پژوهش ، مخاطبان تلویزیون معتقدند برای بهبود برنامه های سیما باید از پخش برنامه های تکراری خودداری شود و پخش برنامه های آموزشی ، شاد، طنز، علمی ، سینمایی و سریال های نمایشی بیشتر شود. مردم همچنین خواستار پخش برنامه ها با کیفیت بالاتر هستند.

سریال های خارجی طرفداران بسیار دارد


«پرستاران» و «هشدار برای کبرا 2 ±1سریال خارجی هستند که از زمان پخش آنها سالها می گذرد؛ اما این دو سریال همچنان از پرمخاطب ترین سریال های تلویزیونی هستند.
طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما در هفته دوم دی ماه سریال «زیرتیغ» مثل هفته های گذشته در صدر جدول رتبه بندی قرار دارد و پرمخاطب ترین سریال هفتگی تلویزیون به شمار می آید. ردیف دوم جدول به سریال هشدار برای کبرا 11 تعلق دارد؛ سریالی اکشن و پر از حادثه که از شبکه 5سیما پخش می شود و با چند هفته تاخیر از مراکز استان هم پخش می شود. سریال پرستاران در ردیف ششم جدول ارزشیابی مخاطبان قرار دارد. این سریال که محصول کشور استرالیاست و تاکنون حدود 140 قسمت از آن از شبکه یک سیما پخش شده است ، یکی از سریال هایی است که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد.
سریال «کتابفروشی هدهد» همچنان ردیف سوم جدول را برای خود حفظ کرده است. در هفته دوم دی ماه که نظرسنجی صورت گرفت ، سریال «هم نفس» هنوز در حال پخش بود. این سریال انتخاب چهارم مردم بود و سریال «پرواز در حباب» در ردیف پنجم قرار دارد.
ردیفهای هفتم تا دهم جدول به ترتیب به سریال های «به دنیا بگویید بایستد»، «جواهری در قصر»، «ماموران مخفی پلیس» و «عامل ناشناخته» اختصاص دارد.در هفته دوم دی ماه 24فیلم سینمایی از شبکه های مختلف تلویزیون پخش شد که در این میان فقط 2 فیلم ایرانی بود که طبق نظرسنجی صداوسیما، فیلم «ابراهیم خلیل الله» توانست با جلب توجه 51درصد مخاطبان تلویزیون در صدر جدول رتبه بندی قرار گیرد. بعد از این فیلم ، فیلم «کینگ کنگ» قرار دارد و ردیف سوم جدول در اختیار فیلم «نقاب زورو» است.
در ردیفهای چهارم تا دهم به ترتیب فیلمهای روح ، قطارمرگ ، افسانه زورو، باجه تلفن ، داستان پلیس ، اسپارتاکوس و پلیس بورلی هیلز قرار دارند.
در هفته دوم دی ماه شبکه 3سیما 9فیلم و شبکه 2سیما 8فیلم پخش کرد. شبکه یک سیما فقط 2فیلم به نمایش گذاشت که کفش مسابقه از برنامه سینما یک پخش شد و فیلم عکس یادگاری عصر جمعه به نمایش درآمد. سهم شبکه 4فقط یک فیلم بود که شکارچیان ذهن نام داشت و از برنامه سینما 4پخش شد. شبکه تهران هم در این هفته 4فیلم پخش کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها