دختران بلوچ، هنرمندند و از هر انگشتشان یک هنر می‌ریزد؛ همیشه همین طور بوده،از سالیان دور تا همین امروز. به تعداد همین سال‌ها هم دیده نشدند، حالا اما خودشان دست به کار شده‌اند تا هنر و هنرمندی شان را به رخ بکشانند، همین هم هست که هر از گاهی با نمایشگاهی از دست ساخته‌ها و سوزن دوزی‌های زیبایشان در این شهر و آن شهر و این نمایشگاه و آن نمایشگاه جلوه گری می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۴۲۱۹۴

دختران هنرمند بلوچ اکنون بساط هنرشان را در گالری ملی صنایع دستی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد پهن کرده‌اند. این بساط زیبا تا 3 دی ماه گسترده است تا نگاهتان را به تحسین وادارد.
نمایشگاه بانوان هنرمند خطه جنوب شرق کشورمان شامل مجموعه‌ای از صنایع‌دستی و آثارسوزن‌دوزی به سرپرستی الهام فتح‌اللهی است که به همت معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مشارکت سعدآباد دایر شده است.
الهام فتح‌اللهی، جوان خیر اهل زنجان متولد ۱۳۷۰ با خرید صنایع‌دستی زنان بلوچ و فروش آنها در بازار، به کسب و کار زنان سوزن‌دوز رونق بخشیده است.
او به‌مناسبت هفته صنایع‌دستی (۲۰ تا ۲۶ خرداد 1398) کارهای زنان بلوچ را به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آورد تا از فروش ساخته‌های فاخر سرانگشتان هنرمند آنها، درآمدی برایشان دست و پا کند.
فتح‌اللهی سرپرستی دانش‌آموزان دو مدرسه در روستاهای مرزی بلوچستان را بر عهده دارد و تاکنون بیش از ۶۰۰ قطعه صنایع‌دستی زنان بلوچ شامل گوشواره، پابند و دستبند را از زنان فاخردوز روستانشین بلوچ خریده و آنها را در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی داخلی عرضه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها