در مراسم افتتاح سومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث مطرح شد

پیمان حفظ جان مردم در جاده‌ها

آیین افتتاحیه سومین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی با موضوع مدیریت سرعت و شعار «خط، نشان، سرعت» صبح روز گذشته در سالن کنفرانس ساختمان شهدا برگزار شد. در این مراسم حمید شاه‌آبادی معاون صدا، صدیقه اعتمادسعید مدیر رادیو سلامت، حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور و عین‌ا... جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند. اجرای مراسم را فیروزه آدابی یکی از گویندگان رادیو سلامت برعهده داشت که اعلام کرد طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اختتامیه مراسم 17 اسفند سال جاری برگزار خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۴۱۳۷۹

افزایش امید به زندگی در کشور
در ابتدای مراسم مدیر رادیو سلامت درباره نخستین جشنواره که در شهریور 1396 برگزار شد سخنانی را بیان کرد و افزود: در دو دهه اخیر کشور ایران حدود ۱۳ سال افزایش امید به زندگی داشته که این میزان نسبت به کشور ژاپن ۱۱ سال کمتر است. در داخل کشور هم تفاوت امید به زندگی محسوس است. به طوری که در تهران امید به زندگی هشت سال از استان‌های سیستان و بلوچستان و کردستان بیشتر است. عوامل متعددی در پیامد‌های سلامت کشور تاثیر دارند که اختلاف در این عوامل می‌تواند طول عمر را افزایش یا کاهش و کیفیت زندگی افراد را تغییر دهد. اگر قصد داشته باشیم به توسعه پایدار کشور اهمیت بدهیم باید شاخص‌هایی را در نظر بگیریم که این شاخص‌ها اهداف توسعه پایدار هستند.
این پرونده بسته نیست!
رئیس اورژانس کشور نیز در تکمیل گفته‌های مدیر رادیو، آماری از تصادفات جاده‌ای و توسعه اورژانس هوایی ارائه داد. پس از صحبت‌های وی وله‌ای با عنوان «این پرونده بسته نیست» از هنرمندان، ورزشکاران و همه افراد سرشناسی که بر اثر تصادف هرکدام به نوعی فوت شده‌اند پخش شد. از جمله پوپک گلدره، عباس امیری و...
سرهنگ جهانی نیز یکی دیگر از افرادی بود که از همت معاون صدا و به خصوص مدیر رادیو سلامت در برگزاری این جشنواره تشکر کرد و گفت: امیدوارم معاونت سیما نیز مانند معاونت صدا در این حوزه ورود کرده تا به اهداف خودمان در ایمنی و سلامت در کشور برسیم. وی نیز درباره تصادفات جاده‌ای سخن گفت و این‌که برگزاری چنین جشنواره‌هایی تا چه حد می‌تواند به سیر نزول تصادفات کمک کند. دکتر صادقی، رئیس دانشکده علوم پزشکی تبریز نیز سخنانی در این باره بیان کرد و در نهایت معاون صدا آخرین نفری بود که درباره جشنواره گفت: تردیدی نیست اگر در یک اقدام ملی و بزرگ وارد شویم، جز با پایداری و مقاومت به نتیجه نخواهد رسید. دو سال زمان کمی برای دست‌اندرکاران مسؤول نبود که به همین منظور پویش 60- 30 در رادیو سلامت و معاونت صدا شکل گرفت. ما مصرانه ایستاده‌ایم تا یکایک دستگاه‌های مسؤول را پای کار بیاوریم. چون مطالبه از دستگاه‌های مسؤول یک ماموریت جدی است.
وی افزود: این کار بزرگ و ملی تنها از پس یک رسانه برنمی‌آید. اما هر کاری که آحاد مردم را بخواهد جز رسانه ملی کسی نمی‌تواند در آن کار پرچمدار باشد. در طول دو دهه 13 سال امید به زندگی افزایش پیدا کرده که آمار عجیبی است. بنابراین ما موظفیم که پیشرفت کار را سوال کنیم. نه این‌که مچ‌گیری کنیم؛ بلکه می‌خواهیم بدانیم تا اطلاع‌رسانی درست صورت بگیرد. به این منظور از مطبوعات و شبکه‌های استانی هم درخواست می‌کنیم این مطالبه‌گری را در دستور کار خود قرار دهند. به عنوان مثال قرار بود هفت استان در 30 کیلومتری شهرها پایگاه‌های استراحت و یادآوری دایر کنند که فقط در چند مورد این اقدام عملی شد.
وی درباره بخش جدیدی که به جشنواره اضافه شده هم توضیح داد: امسال در کنار بخش‌های دیداری و شنیداری پایان‌نامه‌ها نیز به جشنواره اضافه شدند تا به نحو عملی موضوع را بررسی کنیم.
در تولید آثار با صداوسیما تعامل داریم
سرهنگ جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با جام‌جم درخصوص همکاری‌های آینده با صداوسیما به خصوص در بخش تولیدات نمایشی بیان کرد: پلیس راهنمایی رانندگی با صداوسیما تعامل خوبی دارد. چون بر این عقیده هستیم که هر چقدر صداوسیما در بحث ترافیکی جلو بیاید، می‌توانیم آثار مثبت آن را در کشور ببینیم. به عنوان نمونه برنامه‌های تلویزیونی ما از اوایل سال 96 شروع به کم شدن کرد. همین کاهش برنامه‌ها با افزایش تصادفات مواجه شد. بنابراین اگر رسانه ملی در این گام بیشتر فرهنگسازی کند، در بحث پیشگیری از تخلفات هم می‌توانیم موفق شویم.
وی ادامه داد: موضوعات نمایشی و پویانمایی‌های فاخر و کوتاه را در برنامه کاری خودمان داریم. الان هم تولیدات خیلی خوبی در این زمینه داریم و به معاونت محترم سیما ارسال می‌کنیم تا به شبکه‌های مختلف تلویزیونی برای پخش بدهند و انتظارمان همین همکاری و مساعدت است. چون آثار و برکاتش به مردم برمی گردد. ما می‌توانیم با اقدامات پلیسی خودمان و مدیریت و کنترل ترافیکی در جاده‌ها و شهرها و از طرفی صداوسیما هم با فرهنگ سازی و پخش همین تولیدات تاثیرگذار باشیم. به عنوان مثال موضوعات پویانمایی‌ «سیا ساکتی» در کنفرانس‌های بین‌المللی رتبه‌های جهانی دارد. در سال 2016 در فنلاند رتبه سوم جهانی را به خودش اختصاص داد. بنابراین تولیدات خوبی داریم که می‌تواند موثر باشد.
تاثیر صداوسیما در انتقال مفاهیم
کولیوند، رئیس اورژانس کشور در پاسخ به این سوال جام‌جم که چه برنامه‌ریزی برای تعامل و همکاری اورژانس و صداوسیما به‌خصوص در زمینه تولیدات نمایشی دارد، توضیح داد: ما یک سری اقدامات برای آموزش همگانی انجام دادیم که خوشبختانه صداوسیما در این زمینه با ما همکاری کرد. موشن‌گرافی و تیزرهایی که درباره مسمومیت گاز برای فصل زمستان است را در قالب نامه‌ای به رئیس محترم سازمان ارائه کردیم که به صورت تیزر و به طور مستمر از شبکه‌های مختلف پخش شود. بنابراین هم شبکه‌های اجتماعی و هم صداوسیما همکاری‌های خوبی با ما در این زمینه دارند. هر چقدر برای مردم این اطلاع رسانی را بیشتر کنیم، مردم بهره بیشتری می‌برند. در بخش نمایشی هم با دو گروه در این باره مذاکره کرده‌ایم که سریالی ساخته شود که هم بحث آموزشی در آن مطرح شده باشد و هم اعتمادسازی برای مردم. بنابراین صداوسیما و تعاملی که با هم داریم در این زمینه خیلی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

زینب علیپورطهرانی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها