افزایش قیمت بنزین وضع حاشیه‌نشین‌ها را بدتر کرد

مجید شاکری، کارشناس اقتصادی گفت: دولت با افزایش قیمت بنزین، وضعیت معیشت حاشیه شهرنشین‌ها را بسیار بدتر کرد. این نشان می‌دهد که این سیاستگذاری اشکالات جدی داشت، نه در حمایت از جامعه چیزی به دست آوردیم و نه کسری بودجه دولت حل شد.
کد خبر: ۱۲۴۰۸۶۶

به گزارش فارس، شاکری در برنامه «پرونده ویژه» شبکه 3 درباره طرح سهمیه‌بندی بنزین گفت: قطعا ادامه روند ناقص قبلی در حوزه تعرفه‌گذاری بنزین به صلاح کشور نبود و ما ناگزیر بودیم که قیمت‌های نسبی انرژی را تغییر دهیم و این تخصیص نابهینه را از بین ببریم؛ اما اگر این طرح هم با این شیوه اجرا منافع نداشته باشد؛ قابل دفاع نیست. بعضا استدلال‌هایی درباره این طرح مطرح می‌شود که مگر حقوق مردم ما مثل سوئیس است که قیمت بنزین مثل آنجا باشد. حالا من با این استدلال‌ها کاری ندارم، اما باید طرح را طوری اجرا کرد که منافعش بیش از ضررش باشد، نه برعکس.
وی گفت: با اجرای این طرح من امیدوار بودم که بخشی از کسری بودجه دولت تأمین شود که ظاهرا این اتفاق نیفتاده است. الان دولت کسری بودجه دارد و برای جبران دارد پایه پولی را افزایش می‌دهد که اثرات تورمی در پی خواهد داشت. ما الان با ناترازی بودجه جاری دولت مواجه هستیم و این طرح هیچ کمکی به بودجه دولت نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها