مرد جوان که سه بار به دلیل شرب خمر محکوم به تحمل شلاق شده بود، تصور نمی‌کرد بعد از شرب خمر دوباره، محکومیت سنگینی در انتظارش باشد. متهم با حکم دادگاه به اعدام محکوم شد.
کد خبر: ۱۲۳۹۹۱۴

به گزارش خبرنگار جام‌جم، 24 شهریور سال گذشته، ماموران کلانتری نارمک از یک درگیری در نزدیکی مسیل باختر مطلع شدند و برای رسیدگی به محل حادثه اعزام شدند. درگیری بین دو جوان 26 ساله رخ داده بود که هر دو مست بودند و بنا بر گفته شاهدان، ماجرای نزاع آنها با فحاشی بی‌دلیل در حالت مستی آغاز شده و به مجروح شدن دو جوان توسط همدیگر منجر شده بود. ماموران قصد دستگیری متهمان را داشتند، یکی از آنها که سامان نام داشت، سعی کرد از دست پلیس فرار کند و با یکی از ماموران حاضر در صحنه درگیر شد. او دو ضربه چاقو به مامور زد و او را مجروح کرد، اما با این حال نتوانست از دست پلیس فرار کند و به دام افتاد. دوست سامان در اظهارات خود به ماموران گفت: «همراه سامان و چند نفر دیگر از دوستانمان در یک پارک شرب خمر کردیم. حال سامان خیلی بد بود و به من فحاشی کرد. برای همین با هم درگیر شدیم. اول سامان چاقو کشید و مرا مجروح کرد و بعد هم من از جیبم چاقو در‌آوردم، اما قبل از این‌که به او ضربه‌ای بزنم، ماموران سر رسیدند.»
سامان هم در اعتراف به شرب خمر گفت: «همراه دوستانم مقداری مشروب خورده بودم. وقتی داشتم به دوستم و مامور ضربه می‌زدم در حالت مستی بودم.» سوءسابقه سامان نشان می‌داد او پیش از این، سه بار با حکم دادگاه به جرم شرب خمر به تحمل شلاق محکوم شده بود. از آنجا که مطابق قانون مجرم بعد از سه بار محکومیت به دلیل شرب خمر، چنانچه بار چهارم مرتکب جرم شود به اعدام محکوم خواهد شد؛ پرونده با صدور کیفر خواست راهی دادگاه کیفری یک استان تهران شد. متهم در شعبه هفتم دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و در دفاع از خود گفت: «اتهام شرب خمر را قبول دارم،‌ اما من قصد درگیری با کسی را نداشتم، چون مست بودم، نمی‌فهمیدم چه کار می‌کنم.» دادگاه بعد از بررسی محتویات پرونده، متهم را به اعدام محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها