حالا بیش از دو سال از وقتی که نام سر پل ذهاب و قصرشیرین به زلزله، تخریب، پس‌لرزه و کانکس و چادرهای سفید کوچک و سرد، گره خورده، می‌گذرد؛ اما این فقط یک روی سکه است.
کد خبر: ۱۲۳۸۸۰۳

روی دیگر این شهرهای تاریخی و گرمسیر کرمانشاه، طبیعت زیبای آنهاست، دشت‌ها و آبگیرهایی که مامن و بهشت پرندگان مهاجر است و همین حالا اگر گذرتان به آنجا بیفتد، این طبیعت زنده و پرغوغا، وجودتان را سرشار از حس زیبای زندگی می‌کند. علی زمان‌خان‌محمدی، رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه دراین باره به ایسنا می‌گوید: هر سال با شروع فصل سرما پرندگان آبزی و کنار آبزی از نواحی سردسیر به سمت منطقه ما آمده و در نقاط مختلفی از استان فرود می‌آیند که آبگیرهای مناطق گرمسیر به‌خصوص سد شهدای قصرشیرین و همچنین آبگیرهای دشت ذهاب محل اصلی فرود آنهاست. البته پرندگان مهاجر تالاب هشیلان را هم می‌شناسند، اما خان‌محمدی می‌گوید تعداد پرندگانی که وارد محدوده تالاب هشیلان می‌شوند، بسیار کمتر از مناطق گرمسیر قصرشیرین و سرپل‌ذهاب است.
پرندگانی که تالاب‌های کرمانشاه را برای فرود و زمستان گذرانی انتخاب می‌کنند، شامل انواع اردک و غاز، حواصیل، اگرت، ماهی خورک ابلغ، پاشلک و خروس کولی می شوند و ظاهرا گاهی سار‌ها هم به منطقه می‌آیند.
پرندگان مهاجر به طور معمول تا پایان اسفند یا اوایل فروردین در مناطق گرمسیر کرمانشاه می‌مانند و پس از آن به سمت بین‌النهرین و... می‌روند. رئیس اداره حیات‌وحش محیط‌زیست استان کرمانشاه به مردم و شکارچیان توصیه می‌کند از آسیب رساندن به این پرندگان که مدتی در کرمانشاه مهمان ما هستند، خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها