مرد جوان که متهم به قتل پسر 14 ساله است، در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و اتهام خود را انکار کرد. این در حالی است که دوست متهم اقرار کرده که او با تهدید مقتول قصد آزار او را داشته و وقتی با مقاومت پسر نوجوان روبه‌رو شده، او را از بالکن خانه به پایین پرتاب کرده است.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۶۹

به گزارش خبرنگار جام‌جم، 20 تیر 97، دو کارگر کولرسازی زمانی که در حال کار در یکی از واحدهای مجتمع گلرنگ شهرری بودند، ناگهان مشاهده کردند پسری نوجوان از طبقه چهارم ساختمان روبه‌رو سقوط کرد و نقش زمین شد.
دو کارگر خیلی سریع موضوع را به ماموران پلیس و امدادگران اورژانس اطلاع دادند.اما دیگر کار از کار گذشته و پیمان 14ساله جان خود را از دست داده بود.
در بررسی ساختمانی که پیمان از آن سقوط کرده بود، مشخص شد پسر نوجوان از واحد مسکونی جوان 33ساله‌ای به نام حسام سقوط کرده است.به این ترتیب حسام و دوستش فرید که در لحظه حادثه با پیمان در خانه بودند مورد بازجویی قرار گرفتند.حسام از همان لحظه هرگونه ارتباط را با مرگ پیمان را انکار و ادعا کرد پسر نوجوان ناگهان از بالکن خانه سقوط کرده و او دلیلش را نمی‌داند.
اما فرید در اعترافات خود پرده از راز جنایت هولناک حسام برداشت و گفت: «پیمان هم‌محلی ما بود و از مدتی قبل با حسام دوست شده بود.آن روز حسام به بهانه این‌که برای او تولد بگیرد، پیمان را به خانه اش کشاند و من شاهد بودم که با تهدید چاقو می‌خواست او را مورد آزار و اذیت قرار دهد.من را هم تهدید کرد و گفت به اتاق بروم و بیرون نیایم.پیمان مقاومت می‌کرد و ناگهان صدای کوبیده شدن او را کف خیابان شنیدم.»
به این ترتیب پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.متهم که دارای 15 فقره سابقه کیفری ازجمله سرقت و رابطه نامشروع و حمل و نگهداری سلاح گرم است، در دفاع از خود در برابر اتهام مباشرت در قتل و شرب خمر و تهدید مقتول با چاقوگفت:«اتهام قتل را قبول ندارم.اما قبول دارم که آن روز مشروب خورده بودیم. آن روز پیمان مقدار زیادی مشروب خورده بود و حالش بد شد و می‌خواست بالا بیاورد.برای همین به بالکن رفت. همان موقع من دنبالش رفتم که با هم سلفی یادگاری بگیریم. اما یک‌دفعه او تعادلش را از دست داد و به پایین پرتاب شد. قبول ندارم که او را با چاقو تهدید کرده‌ام.»
قاضی: «اما در گزارش پزشکی قانونی از معاینه جسد، وجود الکل در خون مقتول به اثبات نرسیده است.»
متهم: «آن روز به همراه فرید به یک مغازه جگر فروشی رفتیم و غذا خوردیم. وقتی به خانه آمدیم پیمان مشروب خورد.»
در این جلسه، اولیای‌دم تقاضای قصاص متهم را کردند و وکیل آنها گفت: «نظر به این‌که ارتفاع دیوار جلوی بالکن 5/1متر است، پرتاب شدن ناگهانی مقتول از بالکن امکان ندارد. مقتول به پشت روی زمین افتاده بوده و این نشان‌دهنده این است که خودش را پرتاب نکرده است.»
پس از آخرین دفاع متهم، قضات وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها