شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه‌بندی کارت‌های سوخت شخصی را تکذیب کرد.
کد خبر: ۱۲۳۳۵۴۱

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، درحالی‌که طی چند روز اخیر اخباری مبنی بر توقف روند سوخت‌گیری بعد از دریافت ۳۰ لیتر بنزین با کارت سوخت شخصی منتشرشده، شرکت ملی پالایش و پخش تاکید کرده هر کارت در طول ماه می‌تواند تا ۲۰۰ لیتر بنزین دریافت کند و چنانچه بخواهد بیش از این مقدار بنزین مصرف کند، لازم است تا از کارت جایگاه داران استفاده کند.
همچنین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده ممکن است کارت‌های سوخت شخصی این افراد با مشکل روبه‌رو شده باشد، بنابراین لازم است تا ضمن تماس با شماره «۰۹۶۲۷» از سلامت کارت خود مطمئن شوند.
شهرام رضایی، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این زمینه گفت: سقف موجود در کارت‌های سوخت شخصی به معنای سهمیه‌بندی نیست. سامانه هوشمند کارت سوخت به نحوی طراحی‌شده که باید عددی به‌عنوان سقف سوخت در آن ثبت شود و ما نیز بر اساس سابقه‌ای که وجود داشت، سقف ۲۵۰لیتر در ماه را برای سامانه تعریف کرده‌ایم، اما این سقف به معنای تعیین سهمیه سوخت خودروها نیست.وی افزود: عدد ۲۵۰ لیتر در ماه بر اساس سابقه مصرف عموم مردم تعیین‌شده و بیش از ۶۰ لیتر در هفته می‌شود که این عدد برای اغلب مصرف‌کنندگان عدد درشتی است.
رضایی بابیان این‌که از ۲۲ میلیون کارتی که هم‌اکنون در اختیار مردم است فقط هزار کارت به سقف ۲۵۰ لیتر رسیده است، گفت: با این حال این افراد نیز نگران نباشند، چون در صورت رسیدن به سقف ۲۵۰ لیتر، کارت جایگاه‌ها همچنان فعال است و این مالکان می‌توانند تا شارژ دوباره کارت در ماه بعد از کارت جایگاه‌داران استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها