jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۱۲۳۱۵۴۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۸  |  ۱۵:۱۵

اگر عصبانیت هر از گاهی به سراغتان می آید، جالب است بدانید برخی مواد غذایی در بروز این رفتارها نقش دارد.

این خوراکی ها شما را عصبی می‌کند!

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، تغذیه اثرات چندگانه‌ای بر سلامتی افراد دارد و مواد غذایی مختلف دارای انرژی ترمودینامیکی متنوعی هستند، این تنوع انرژی به صورت عدم تعادل جسمی و روحی یا بیماری مختلف بروز می‌کند. برای اصلاح عدم تعادل باید از غذا‌های سرد اجتناب کرد.

به گفته کارشناسان طب شرقی، مواد غذایی وجود دارد که مصرف بیش از حد آن‌ها ممکن است باعث تشدید عصبانیت و اضطراب شوند. در ادامه این مطلب به برخی از این مواد غذایی اشاره می‌کنیم.

گوجه فرنگی

اگر این اواخر احساس عصبانیت یا ناامیدی کرده اید، حذف مواد غذایی مانند گوجه فرنگی از رژیم غذایی که باعث گرما می‌شوند، می‌تواند به رفع این حالت کمک کند اما این بدان معنا نیست که دیگر نمی‌توانید از این ماده غذایی استفاده کنید، بلکه افزودن مواد غذایی خنک کننده به رژیم غذایی، می‌تواند به مقابله با تأثیرات آن بپردازید.

قهوه، غذا‌های پرادویه، بادمجان و هر نوع غذای دیگری که گرما یا اسیدیته آن زیاد است ممکن است منجر به احساس خشم یا ناامیدی شود.

به حداقل رساندن این مواد غذایی در رژیم غذایی و یا استفاده از آن‌ها با موادغذایی با ماهیت خنک کننده مانند نارگیل یا آلوئه ورا می‌تواند اثر این مواد را تعدیل کند.

غذا‌های چرب

بر طبق طب شرقی هر سیستم ارگانیک جایگاه احساس خاصی است، کبد جایگاه عصبانیت، ریه‌ها محل اندوه و غم، قلب جایگاه اثر برای افسردگی و بی خوابی، کلیه‌ها محل اثرترس و طحال و لوزالمعده جایگاه نگرانی است. غذا‌ها تأثیر مستقیمی بر عملکرد هر عضو دارند و علاوه بر این بر احساسات ما هم تأثیر می‌گذارد.

حذف کردن یا به حداقل رساندن موادغذایی که بر روی کبد شما تأثیر می‌گذارد می‌تواند به کاهش بروز عصبانیت در شما کمک کند. سیگار هم می‌تواند منجر به عصبانیت شود، زیرا تنباکو هم از نظر طبیعت گرم است.

گل کلم و کلم بروکلی

این دو ماده غذایی بعلت ایجاد گاز و نفخ می‌تواند به اضطراب منجر شود. این بدان معنی نیست که شما نمی‌توانید یا نباید این دو را مصرف کنید، بلکه بر طبق طب شرقی می‌توانید با مصرف موادی مانند آووکادو و روغن زیتون اثر آن‌ها را متعادل کنید.

چیپس‌ های میوه و چیپس سیب زمینی

این مواد از جمله مواد غذایی دیگری هستند که می‌توانند باعث عدم تعادل و احتمالاً منجر به احساس اضطراب می‌شوند. بعلاوه غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی که سرد هستند هم ممکن است باعث عدم تعادل شوند.

میوه‌ها و سالاد‌های سرد

درجه حرارت مواد غذایی در طب شرقی بسیار مهم است. غذا‌های سرد و مرطوب مانند خیار، هندوانه و سالاد می‌توانند باعث عدم تعادل و تنبلی مغز شوند بنابراین اگر کمی احساس خستگی کردید، از غذا‌های سرد خودداری کنید زیرا این مواد می‌توانند انرژی بدن را کاهش دهند، به هماهنگی دستگاه گوارش آسیب وارد کنند و منجر به تنبلی مغز و اضطراب شوند.

محصولات لبنی

محصولات لبنی می‌تواند منجر به کاهش هوشیاری مغزی شود و این تأثیرات می‌توانند با غذا‌های تندتر مانند زنجبیل، فلفل سیاه و پوست پرتقال که احساس هوشیاری بیشتری به فرد می‌دهند، متعادل شوند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
سوختن درخت طبیعی نیست!

سوختن درخت طبیعی نیست!

در ده روز گذشته، حدود 300 نقطه از اراضی جنگلی آتش گرفته است. شاید بسیاری بگویند این آتش‎سوزی‌ها عمدی است.

محدودیت بهداشتی باید اعمال شود

محدودیت بهداشتی باید اعمال شود

آن زمانی که ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، محدودیت‎های کسب‌وکار را برداشت و به آنها اجازه بازگشایی داد، نکته‎ مهمی در دستور کار قرار گرفت، اجرایی شدن فاز دوم. بعد از بازگشایی برخی از کسب‏وکارها، کشور وارد فاز دوم شد؛ اعمال محدودیت‌های بهداشتی. محدودیت‎های بهداشتی شامل رعایت فاصله‏گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن مرتب دست‎هاست.

ظرفیت بازار سرمایه برای تامین منابع مالی دولت

ظرفیت بازار سرمایه برای تامین منابع مالی دولت

شیوع ویروس کرونا طی شش ماه اخیر باعث شده حدود 80 درصد مشاغل و کسب و کارها تحت تاثیر قرار گیرند و با مسائلی چون تعدیل نیرو، کاهش تولید یا افزایش هزینه‌ها مواجه شوند و گاهی میزان موجودی آنها در انبار افزایش یابد.

حوزه هنری و تحول دیجیتال

حوزه هنری و تحول دیجیتال

با آن کاپشن خاکی رنگ و شال گردنی که همیشه روی صورتش می‌کشد، سوار بر موتور وارد حیاط می‌شود، چرخی دور حوضچه خوشرنگ حوزه می‌زند و کنار دیوار آینه‌کاری شده، موتورش را تکیه می‌دهد، عینک ته استکانی اش را با انگشت بالا می‌دهد و دستی به سبیل سیاهش می‌کشد و می‌رود گوشه پله‌ها کنار قیصر می‌نشیند و با سیگار و چاق سلامتی، صحبت‌شان گل می‌اندازد.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر