نتانیاهو به التماس افتاد

بعضی از منابع خبری می‌گویند بنیامین نتانیاهو که در انتخابات اخیر شکست خورد و نتوانست یک بار دیگر نخست‌وزیری را برای خود تضمین کند هم‌اکنون به التماس افتاده و در صدد تبرئه خود است.
کد خبر: ۱۲۲۹۵۷۳

به گزارش شبکه ۱۳ تلویزیونی رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو در صدد است به شرط تبرئه شدن از اتهامات قضایی، از صحنه سیاسی اسرائیل کناره‌گیری کند.
در بیست و دومین انتخابات کنست که سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، ائتلاف «آبی و سفید» به رهبری بنی گانتس، رئیس ستاد پیشین مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، ۳۳ کرسی را کسب کرد و حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نیز نتوانست بیشتر از ۳۲ کرسی به‌دست آورد؛ همین موضوع موجب شد هیچ حزبی نتواند اکثریت قاطع کنیست را به‌دست آورد و تشکیل کابینه دهد.
نتانیاهو در چهار پرونده فساد شامل عناوین «۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰»، «۴۰۰۰» متهم به دریافت رشوه، سوءاستفاده از قدرت و خیانت است. وی متهم است حدود ۳۰۰ هزار دلار رشوه به‌عنوان هدیه از سرمایه‌داران یهودی دریافت کرده است. پر سر و صداترین پرونده نتانیاهو، پرونده ۳۰۰۰ مربوط به خرید سه زیردریایی از آلمان است و در سال ۱۳۹۵ جنجال زیادی به راه انداخت و برخی نمایندگان کنیست (پارلمان) و سیاستمداران اسرائیلی، به‌شدت از نتانیاهو انتقاد کردند. پرونده موسوم به ۴۰۰۰ نیز مربوط به زد و بند نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مالک شرکت «بزک» است و نتانیاهو در آن متهم به فساد گسترده شده است.
تحلیلگران می‌گویند، اگر نتانیاهو نتواند نخست وزیر شود باید برای پاسخگویی به اتهاماتش به دادگاه برود. همین تحلیلگران می‌گویند، بنی گانتس رهبر ائتلاف آبی و سفید به تشکیل کابینه نزدیک‌تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها