jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۱۲۲۸۰۷۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸  |  ۱۳:۲۲

در طول شب بدن شما بین 300 تا 400 کالری انرژی می‌سوزاند! این میزان کالری تقریباً برابر با مقدار انرژی‌ است که شما با یک ساعت دویدن مصرف می‌کنید.

حتی با خوابیدن هم می توان لاغر شد

به گزارش جام جم آنلاین از سلامت نیوز، موارد زیر عادت‌های خاصی است که پایبندی به آن ها قبل از خواب می‌تواند کاهش وزن به دنبال داشته باشد.

خوابیدن در اتاق سرد

نگه داشتن دمای اتاق خواب در حدود 18 درجه سانتی‌گراد در طول شب سوخت و ساز بدن را تقویت می‌کند. محیط خنک‌تر، سلول‌های چربی قهوه‌ای را فعال می‌کند. وقتی در یک اتاق سرد می‌خوابید، بدن‌تان برای حفظ گرمای خود شروع به سوزاندن انرژی بیشتری می‌کند و شما هنگام صبح کاهش وزن خواهید داشت.

میوه انگور

انگور به دلیل دارا بودن ماده خاصی به نام رسوراترول به سوزاندن کالری کمک می‌کند. این ماده، چربی سفید بد را به چربی قهوه‌ای خوب تبدیل می‌کند. هنگام خواب، بدن برای گرم نگه داشتن خود چربی قهوه‌ای را می‌سوزاند بنابراین با خوردن انگور قبل از خواب، به جای ذخیره چربی، از شر چربی اضافی خلاص خواهید شد.

ساعات خواب منظم

براساس مطالعات، برنامه خواب نامنظم با افزایش زیاد وزن مرتبط است. به طور طبیعی هورمون ملاتونین که در فعال شدن سلول‌های چربی قهوه‌ای و سوزاندن کالری نقش دارد به ما می‌گوید کی باید به رختخواب برویم. ساعات خواب نامنظم، باعث به هم خوردن نظم تولید ملاتونین می شود و شما را از خواب باکیفیت محروم می‌کند. درنتیجه ممکن است صبح احساس خستگی کنید و برای افزایش انرژی خود تمایل به مصرف مواد پرکالری داشته باشید.

مصرف تنقلات پروتئینی

خوردن تنقلات قبل از خواب اگر به درستی انجام شود کار اشتباهی نیست. مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین مثل ماست یونانی، پنیر کم چرب، گوشت کم چرب یا کره بادام زمینی قبل از خواب، سرعت سوخت و ساز را در بدن افزایش می دهد و به رشد ماهیچه ها کمک می‌کند.

تمرینات قدرتی

ورزش بدنی بهترین راه برای از بین بردن استرس و افزایش سوخت و ساز قبل از خواب است. ثابت شده است که انجام همه تمرینات ورزشی قبل از خواب می‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد اما تمرینات مقاومتی به شما در سوزاندن چربی نیز کمک می کند. پرداختن به شنا یا وزنه‌برداری احتمالا بهترین راه حل کاهش وزن در اواخر شب است. این ورزش ها موجب سوزاندن کالری می شوند و این سوختن کالری حتی هنگام خواب هم ادامه می یابد.

نوشیدن چای گیاهی

انواع خاصی از چای‌ها می‌توانند به شما در کاهش وزن در هنگام شب کمک کنند. مسلما این چای‌ها جادو نمی‌کنند بلکه با تقویت سلامتی شما اندام تان را متناسب‌تر می‌سازند. دارچین با التهاب مقابله و از نفخ در هنگام صبح جلوگیری می‌کند. نعناع باعث کاهش اشتها می‌شود و کمک می‌کند از خوردن میان‌وعده خودداری کنید. بابونه هضم غذا را بهبود می‌بخشد و به اعصاب‌تان آرامش می‌دهد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
سوختن درخت طبیعی نیست!

سوختن درخت طبیعی نیست!

در ده روز گذشته، حدود 300 نقطه از اراضی جنگلی آتش گرفته است. شاید بسیاری بگویند این آتش‎سوزی‌ها عمدی است.

محدودیت بهداشتی باید اعمال شود

محدودیت بهداشتی باید اعمال شود

آن زمانی که ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، محدودیت‎های کسب‌وکار را برداشت و به آنها اجازه بازگشایی داد، نکته‎ مهمی در دستور کار قرار گرفت، اجرایی شدن فاز دوم. بعد از بازگشایی برخی از کسب‏وکارها، کشور وارد فاز دوم شد؛ اعمال محدودیت‌های بهداشتی. محدودیت‎های بهداشتی شامل رعایت فاصله‏گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن مرتب دست‎هاست.

ظرفیت بازار سرمایه برای تامین منابع مالی دولت

ظرفیت بازار سرمایه برای تامین منابع مالی دولت

شیوع ویروس کرونا طی شش ماه اخیر باعث شده حدود 80 درصد مشاغل و کسب و کارها تحت تاثیر قرار گیرند و با مسائلی چون تعدیل نیرو، کاهش تولید یا افزایش هزینه‌ها مواجه شوند و گاهی میزان موجودی آنها در انبار افزایش یابد.

حوزه هنری و تحول دیجیتال

حوزه هنری و تحول دیجیتال

با آن کاپشن خاکی رنگ و شال گردنی که همیشه روی صورتش می‌کشد، سوار بر موتور وارد حیاط می‌شود، چرخی دور حوضچه خوشرنگ حوزه می‌زند و کنار دیوار آینه‌کاری شده، موتورش را تکیه می‌دهد، عینک ته استکانی اش را با انگشت بالا می‌دهد و دستی به سبیل سیاهش می‌کشد و می‌رود گوشه پله‌ها کنار قیصر می‌نشیند و با سیگار و چاق سلامتی، صحبت‌شان گل می‌اندازد.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر