از گروه مرگ بارسا تا رونمایی از بهترین بازیکن سال قاره سبز

روز داغ فوتبال اروپا در موناکو

شهر موناکوی فرانسه طی دو روز گذشته، مهم‌ترین نقطه فوتبالی در قاره اروپا بود. ابتدا قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و تیم‌های مختلف اروپایی حریفان خود را برای فصل جدید شناختند.
کد خبر: ۱۲۲۶۰۷۹

از طرف دیگر، بهترین بازیکن سال قاره سبز معرفی شد تا برای دومین سال متوالی جهت دریافت این جایزه مهم فردی، لیونل مسی یا کریس رونالدو روی سن نروند. روز گذشته نیز مراسم قرعه‌کشی لیگ اروپا انجام شد و در کنار آن بهترین‌های این مسابقات در فصل گذشته معرفی شدند.
بعد از انجام هر مراسم قرعه‌کشی، بسیاری از کارشناسان و طرفداران فوتبال به دنبال این هستند که چه گروهی را از لحاظ حضور تیم‌های قدرتمند و بزرگ، گروه مرگ بنامند. امسال قرعه گروه مرگ به نام گروهF یا همان گروه ششم افتاد که بارسلونا به عنوان سرگروه باید با تیم‌های دورتموند، اینتر میلان و اسلاویا پراگ جمهوری چک بازی کند. با توجه به این‌که به نظر می‌رسد اینتر با آنتونیو کونته دوباره احیا شده و دورتموند نیز روند رو به رشد فصل گذشته خود را ادامه می‌دهد، شاگردان والورده کار سختی مقابل این تیم‌ها دارند.
البته دورتموندی‌ها واکنشی طعنه‌آمیز به هم گروهی با مسی و همبازی‌هایش داشتند. زردهای وستفالن در صفحه رسمی باشگاه خود این طور نوشتند: «حالا زمان آن است که برویم و کرنر تمرین کنیم.» در واقع اشاره آنها به حذف بارسا در دو فصل اخیر لیگ قهرمانان مقابل رم و لیورپول است که در هر دو بازی، روی ضربات کرنر از این مسابقات کنار رفتند.
رئال مادرید به عنوان پر افتخارترین تیم این مسابقات نیز در گروه اول قرار گرفت و مهم‌ترین رقیبش در این گروه، پاری‌سن ژرمن فرانسه است. لیورپول به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در گروه پنجم این مسابقات قرار گرفت و یک شباهت با مرحله گروهی سال قبل دارد. شاگردان یورگن کلوپ آلمانی در این فصل هم باید مقابل ناپولی قرار بگیرند. این تیم فصل گذشته نیز با این تیم ایتالیایی در یک گروه بود و یکی از زیباترین صحنه‌ها مربوط به بازی آخر مرحله گروهی در آنفیلد بود که آلیسون بکر در دقایق پایانی با یک مهار زیبا، مانع حذف قرمزهای شهر لیورپول شد. یکی دیگر از دیدارهای جذاب گروهی در مسابقات امسال در گروه D رقم می‌خورد که اتلتیکو مادرید و یوونتوس در آن قرار گرفته‌اند. این دو تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی فصل پیش مقابل هم قرار گرفتند که درخشش رونالدو در بازی برگشت عامل اصلی صعود بانوی پیر به مرحله نیمه نهایی بود.
از سوی دیگر، روز گذشته نیز مراسم قرعه‌کشی فصل جدید لیگ اروپا هم انجام و 12 گروه این مسابقات مشخص شدند. قبل از انجام قرعه‌کشی، ادن آزارد که فصل پیش با چلسی به قهرمانی در این مسابقات رسید، به عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته انتخاب شد.

یک مدافع، جا پای رونالدو و مسی
یکی از بخش‌های مهم مراسم روز پنجشنبه در موناکو، معرفی بهترین بازیکن سال اروپا بود که در نهایت ورجیل فن دایک، مدافع هلندی لیورپول توانست بالاتر از لیونل مسی و کریس رونالدو قرار بگیرد. سال گذشته نیز این دو ستاره در این زمینه موفق نبودند و جایره را لوکا مودریچ به دست آورد. فن دایک در حالی با 305 امتیار به این عنوان رسید، که مسی به عنوان بازیکن دوم 207 امتیاز کسب کرده بود. نکته عجیب این است که این مدافع هلندی حدود سه برابر رونالدو امتیاز به دست آورد. البته این تنها جایزه فن دایک در موناکو نبود. او همچنین با کسب 349 امتیاز به عنوان بهترین مدافع فصل گذشته لیگ قهرمانان هم انتخاب شد.
یورگن کلوپ، مربی فن دایک در لیورپول قبلا گفته بود که می‌توان درباره قدرت و توانایی‌های این بازیکن یک کتاب نوشت. نگاهی گذرا به آمار عالی او در فصل گذشته، نشان می‌دهد چرا کلوپ چنین حرفی زده است. فن‌دایک در طول 12 بازی در فصل 19-2018 لیگ قهرمانان 1080 دقیقه به میدان رفت و به ثبت پنج‌کلین شیت برای قرمزها کمک کرد. او همچنین با زدن دو گل و 2 پاس گل، نشان داد که می‌تواند در محوطه جریمه رقبا هم خطرناک باشد. فن دایک همچنین فصل گذشته در تک تک بازی‌های لیورپول در لیگ جزیره حضور داشت و چهار گل و دوپاس گل برای خودش ثبت کرد.
عنوان بهترین دروازه‌بان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا نیز به آلیسون بکر، گلر برزیلی لیورپول رسید که در 13 بازی فصل گذشته، موفق به ثبت 6 کلین شیت شد. فرانکی دی یانگ، بازیکن فصل گذشته آژاکس و کنونی بارسا هم بادلیل درخشش در تیم هلندی به‌عنوان بهترین هافبک انتخاب شد. لیونل مسی هم با زدن 12 گل در ده بازی به‌عنوان بهترین مهاجم انتخاب شد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها