رادیو تئاتر و اهمیت نهادینه شدن آن

ایوب آقاخانی، نویسنده، کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر و رادیو در یادداشتی از محاسن بخش «رادیو تئاتر» در جشنواره تئاتر فجر گفت و ابراز امیدواری کرد، این بخش به جشنواره برگردد.
کد خبر: ۱۲۲۵۰۳۹

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب آقاخانی، نویسنده، کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر و رادیو در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری قرار داده با برشمردن محاسن بخش رادیو تئاتر ابراز امیدواری کرد، این بخش مجدد به دیگر بخش‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اضافه شود.
در بخشی از متن این یادداشت آمده است:
«جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر- در کنار جشنواره بین‌المللی فیلم فجر- مهم‌ترین دستاورد و جلوه‌گاه تولیدات فرهنگی مخاطب‌محور است که تجلی برکات آن طی سالیان تولد و پویندگی‌اش کم نبوده است. این مقال قصد کاویدن زوایای مثبت و منفی این رویداد را ندارد که نه در حوصله این سطور است و نه هدف آن، اما آنچه مورد نظر نویسنده و این صفحات است توجه به نوسانات این جشنواره در ادوار مختلف است که گاه خروجی این نوسانات و سیاستگذاری‌های دوره‌ای اتفاقاتی خجسته، زاینده و قابل بحث بوده که همواره آرزوی آنانی که قلبی تپنده برای هنرهای نمایشی این ملک داشته‌اند این بوده تا اتفاقاتی که می‌شود خجسته نامیدش در ادوار مختلف فراچنگ بیاید و این‌گونه به بالندگی نمایش و تئاتر ایران افزوده شود. یکی از بخش‌های افزوده در نیمه اول دهه 80 به بدنه جشنواره، بخش نمایش‌های رادیویی است که بعدتر در قالبی قوام‌یافته‌تر با رویکرد معرفی و توسعه کاربری رادیو تئاتر به عنوان زبانی ویژه برای بیان نمایشی تداوم و طرفه آن در میان مخاطبان نیز جایگاه و حبی ویژه یافت.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها