سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
خاکساری با اشاره به اعلام پلیس راهور در مورد توقف شمارهگذاری در سال آینده افزود: مگر پراید ارابه مرگ نیست پس همین امروز باید تولید آن متوقف شود. چرا باید به خودروسازانی که دارای نفوذ و لابی قوی هستند هشت ماه زمان داده شود که سر فرصت به کارهایشان برسند.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: پشت پرده تولید خودروهای پراید، سمند و پژو 405 دیگر به کارخانههای سایپا و ایرانخودرو بازنمیگردد و سه قطعهساز بزرگ هستند که از این بازار سهم میخواهند و اگر این دو کارخانه قصد توقف این محصولات را هم داشته باشند این قطعهسازان یا بهتر بگویم قطعهبازان اجازه نمیدهند این محصولات از خط تولید خارج شوند. عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه تضمینی برای اظهارنظر پلیس راهور وجود ندارد تصریح کرد: این موضوع بارها اعلام شده و این خودروها نه تنها امسال بلکه تا 10سال دیگر شمارهگذاری خواهند شد. هرچند خودروسازان دلایلی مانند حمایت از تولید داخل و اشتغال را پیش میکشند اما باید توجه داشت قطعهبازان با واردات قطعات چینی آنها را به نام تولید داخل با هماهنگی مدیران برخی خودروسازیها به کارخانهها میفروشند.
به گفته وی، قطعهبازان با اقداماتی که در بازار انجام میدهند باعث محدود شدن فعالیت قطعهسازان داخلی میشوند.
خاکساری ادامه داد: اگر امروز تولید سه خودرویی که نام برده شد متوقف شود هم به اقتصاد کشور کمک شده و هم به محیط زیست و جان مردم اما آنها مطمئن هستند که این اظهارنظرها در حد یک تهدید است و هیچ خطری متوجهشان نیست.
وی گفت: از ناجا و پلیس راهور میخواهیم مثل همیشه استقلال خود را در این زمینه حفظ کند و این بار با جدیت دلایل کارشناسی خود را مطرح کنند تا این خودروها از رده تولید خارج شود. کشور باید به سمت تولید خودروهایی برود که هم جان مردم را تضمین کند و هم دوستدار محیط زیست باشد و قیمت این خودروها بین چهار تا شش ماه حقوق کارمند و کارگر باشد اما واقعاً با این هدف چقدر فاصله داریم؟
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علی اصغر هادیزاده، رئیس انجمن دوومیدانی فدراسیون جانبازان و توانیابان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد