گفت‌وگو با مریم بربط، نخستین بانوی مدال‌آور نقره قهرمانی آسیا در رشته جودو

به زودی با حجاب روی تاتامی المپیک می‌رویم

مدال نقره ارزشمند برای بانوی جودوکار ایرانی. این مدال از آن نظر اهمیت دارد که مریم بربط به نخستین بانویی تبدیل شد که توانست در این رشته و در وزن منهای 75 کیلوگرم در رقابت‌های قهرمانی آسیا مدال بگیرد. اتفاقی سخت که بربط درباره‌اش می‌گوید: کار ما آنجا سخت بود که همه با قدرت آمده بودند،همه مدال می‌خواستند و همه می‌خواستند روی سکو بروند.
کد خبر: ۱۲۲۱۵۶۵

ظاهرا سطح مسابقات خیلی بالا بوده است.
به شدت. هر چه جودوکار خوب بود در این رقابت‌ها شرکت کرده بود.شاید گمان خیلی‌ها این باشد که چون این مسابقات در سطح آسیا برگزار می‌شود کیفیت لازم را ندارد، اما من که در این مسابقات حضور داشته‌ام می‌گویم چیزی کم از قهرمانی جهان ندارد.
حقیقت داشت که بعضی کشورها در قالب دو تیم در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند؟
بله، مثل ژاپن. با تمام قوا آمده بودند. دو تا از رقبای خودم ژاپنی بودند، آن هم در یک وزن.
حالا چه حسی دارید که نخستین بانوی جودوکار ایرانی لقب گرفته اید که موفق به کسب مدال نقره شده است؟
واقعا قابل وصف نیست. من از سال آینده باید در رده بزرگسالان شرکت کنم.قطعا آنجا شرایط فرق می‌کند و باید دو برابر بیشتر از آن چیزی که اینجا تمرین می‌کردم،تلاش کنم.امیدوارم قدمی که در این راه برداشته ام همراه با موفقیت باشد.
شاید خیلی‌ها بگویند این سوال تکراری است.اما ظاهرا حجاب اسلامی ورزشکاران در مسابقات مختلف جا افتاده است. ابتدا خیلی محدودیت بود.اذیت می‌کردند و اجازه نمی‌دادند اما حالا شرایط متفاوت است.
همین‌طور است. دختران زیادی در این راه جنگیدند و راه را هموار کردند. یادمان نرفته که چند ورزشکار داشتیم که حق‌شان را خوردند. اجازه ندادند با حجاب در مسابقات شرکت کنند و وقتی هم در مسابقات حاضر می‌شدند با ناداوری آنها را بازنده می‌کردند. ما اینها را فراموش نکرده‌ایم. حالا اهداف دیگری داریم و می‌خواهیم در این رشته ورزشی در المپیک روی تاتامی برویم.
شما صعود چشمگیری هم در رتبه‌بندی داشتید. این اتفاق هم برای نخستین بار افتاده که یک بانوی ایرانی در رده هشتم جهان قرار می‌گیرد.
خدا را شکر. می‌دانید فرقی که من با رقبایم دارم این است آنها در این یک سال در چند مسابقه شرکت کرده‌اند اما من فقط در قهرمانی آسیا حضور داشتم. برای این اتفاق خدا را شکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم با ادامه این راه،مدال‌های خوشرنگ‌تری بگیرم.
حرف خاصی باقی مانده است؟
امیدوارم هر آنچه برای پیشرفت جودو وعده داده شده به حقیقت تبدیل شود. رئیس فدراسیون هم‌قول داده است بنده را به کمپ اعزامی به ژاپن بفرستد. اگر این اتفاق بیفتد بدون شک روی مسائل فنی تاثیرگذار خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها