دفاع امیر توکلیان از عملکرد کشتی‌گیر جوان

قلی‌زادگان با سرمربی حریف دست داد، منتقدان ندیدند!

همین چند روز پیش بود که تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به مقام نایب قهرمانی رسید. این اتفاق در حالی افتاد که تیم ایران قهرمان شده بود اما ظاهرا به‌دلیل دست ندادن قلی زادگان کشتی‌گیر وزن 51 کیلوگرم با سرمربی حریف باعث شد او دیسکالیفه شود و با کسر امتیازهای کسب شده او، روس‌ها جام قهرمانی را بالای سرشان ببرند. این در حالی است که امیر توکلیان سرمربی کشتی آزاد نوجوانان در این باره حرف‌های تازه‌ای می‌زند.
کد خبر: ۱۲۲۱۳۸۰

خیلی‌ها دوست دارند بدانند چرا قهرمانی جهان از دست ایران رفت؟
خیلی‌ها می‌گویند اشتباه عجیب اما باید بگویم که داوری در این مسابقات به شدت افتضاح بود. کلکسیونی از اشتباه‌ها را در این وزن دیدیم. یک چیز بگویم، حتی نماینده اتحادیه جهانی هم خودش سردرگم بود.
اما در هر صورت قهرمانی از دست ایران رفت.
آن زمان و پس از پایان کشتی قلی‌زادگان، او خیلی ناراحت بود. او گریه می‌‌کرد و به سمت من می‌آمد. قلی‌زادگان آن‌قدر ناراحت بود که فراموش کرد با سرمربی اوکراینی‌ها دست بدهد. من برای منتقدان متاسفم که بی‌جهت حرف‌هایی را به زبان می‌آورند که با چشم ندیده‌اند. قلی‌زادگان بلافاصله پس از این‌که از روی تشک پایین آمد به سمت او رفت و با او هم دست داد که داوران به همین دلیل او را دیسکالیفه کردند!
و بعد؟
بعدی وجود ندارد. متاسفم که این مساله را خیلی بزرگ جلوه دادند و می‌گویند قلی‌زادگان مقصر است. او با تمام توان برای کسب نتیجه روی تشک رفت و فقط به اشتباه‌های داوری باخت. او هیچ کار غیراخلاقی انجام نداد که دیسکالیفه شود و هنوز تعجب می‌کنم چرا داوران چنین تصمیمی گرفتند. تیم ما تا صبح روز دوم، قهرمان رقابت‌ها بود اما اتفاقات کشتی وزن ۵۱ کیلوگرم همه چیز را خراب کرد. به هر حال واقعیت این بود که بعضی از رقبا در رقابت‌های جهانی کاری می‌کردند تا تیم ما قهرمان نشود، که البته در این خصوص هم کاملا موفق بودند.
حرفی مانده که بخواهید بزنید؟
به نظرم در این شرایط نباید به مسائل اینچنینی دامن بزنیم. ما در این چند ماه به‌سختی کار کرده‌ایم و هشت فینالیست در رقابت‌های آسیایی و شش فینالیست در مسابقات جهانی داشته‌ایم. بی‌انصاف نباشیم و با یک رفتار، همه چیز را زیر سوال نبریم. با این وضعیت نایب قهرمانی ما چیزی از قهرمانی کم ندارد. من به بچه‌هایم تبریک می‌گویم و به همه آنها می‌گویم«خسته نباشید.»

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها