سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: ۹۰ درصد مردم ایران گروه خونی مثبت و فقط ۱۰ درصد گروه خونی منفی دارند که از گروه‌های خونی منفی3 تا 4درصد O منفی هستند، 3 درصد A منفی، 2 درصد B منفی و گروه خونی AB منفی به عنوان کمیاب ترین گروه خونی تقریبا زیر یک درصد است.
کد خبر: ۱۲۲۱۰۲۱

به گزارش ایرنا، بشیر حاجی بیگی ‌افزود: سالانه
5/2 میلیون نفر برای اهدای خون در سراسر کشور مراجعه می‌کنند که از این تعداد دو میلیون و صد هزار واحد خون اهدا می‌شود که آمار بسیار خوبی است.
وی ادامه داد: سالانه در دنیا ۱۷۷ میلیون واحد خون اهدا می‌شود که سهم ایران دو میلیون و صد هزار واحد است که در منطقه مدیترانه شرقی ۲۰ درصد خون منطقه در ایران اهدا می‌شود و نرخ پایین شیوع عفونت‌های منتقله از راه خون در ایران مثال‌زدنی و رتبه اول در منطقه است.
سخنگوی سازمان انتقال خون عنوان کرد: همگان باید بدانند که دو یا سه ساعت پس از اهدای خون حجم مایع از دست رفته با نوشیدن مایعات جبران می‌شود و سلول‌های خونی پس از گذشت دو یا سه هفته به سیستم گردش خون بر می‌گردند و با اهدای یک واحد خون به نجات جان سه بیمار کمک می‌کنند. حاجی بیگی بیان کرد: از خون کاملی که اهدا می‌شود فرآورده های مختلفی گرفته می‌شود و از گلبول قرمز فشرده شده آن برای درمان بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و جراحی‌های قلب باز دارند، استفاده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها