سارا خادم الشریعه در گفت‌وگو با جام‌جم گلایه‌هایش از لیگ شطرنج را می‌گوید

هم پرسپولیس پولم را خورد، هم سایپا

سارا خادم الشریعه این روزها در چین حضور دارد. آن هم برای مسابقات رقابت‌های آزاد هونان؛ مسابقاتی که 73ورزشکار از 16 کشور جهان در آن حضور دارند و با هم به رقابت می‌پردازند. نکته جالب توجه درباره مسابقات چین این است که در این رقابت‌ها شش‌سوپر استاد که دارای رتبه بالای 2700 هستند شرکت کرده‌اند. سارا خادم الشریعه هم که رتبه 2481 را در اختیار دارد یکی از قدرت‌های این مسابقات به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۲۲۰۷۷۷

از مسابقات چه خبر؟
در دور اول این رقابت‌ها به مصاف استاد بزرگی از آذربایجان رفتم. اسمش نایدیچ بود و رتبه‌اش 2681. این بازی مساوی شد. با این تساوی 2. 6 واحد بر رتبه من اضافه شد.
سطح مسابقات به چه شکل است؟
خب استاد بزرگ و سوپر استاد‌های زیادی در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند که نشان می‌دهد سطح مسابقات چقدر بالاست. در هر صورت مسابقات به‌صورت آزاد است و رقابت در آن یک جورهایی جنبه خودآزمایی هم دارد. اما انصافا این مسابقات سطح بالایی دارد.
چند روز پیش از ناراحتی ات از لیگ ایران گفته بودی. الان زمانی است که درباره اش حرف بزنید.
آن‌قدر گفته‌ام که دیگر فکر نمی‌کنم فایده‌ای داشته باشد.
شما شطرنج باز سایپا هستید این‌طور نیست؟
به‌عنوان شطرنج باز سایپا در لیگ شرکت کرده بودم اما طبق مفاد قرارداد عمل نکردند. قرارداد هر بازیکن تقریبا 40 تا 50 میلون تومان بود که بخشی از آن را پرداخت کردند جالب اینجاست که چک دادند اما در حساب‌شان پولی نبود.
برگشت نزدید؟
فایده‌ای نداشت. چک را به باشگاه دادیم تا به ما پول بدهند. حالا می‌گویند نصف طلب را ببخشید تا بقیه را تسویه کنیم. این طور باشد اصلا فایده‌ای ندارد که در لیگ شرکت کنیم. این که اسمش لیگ نیست.
پس چطور سایپا، شطرنج بازان خودش را به مسابقات آسیا اعزام کرد؟
خودمان هم نمی‌دانیم. نفراتی که اعزام شدند هیچ کدام عضو تیم ملی نبودند. برای خودمان هم جالب است با وجود بدهی که سایپا دارد، اما دو سال است تیم اعزام می‌کند.
شکایت نکردید؟
گفتم، فایده‌ای که ندارد. انتهای شکایت به کجا می‌رسد؟
پس چی؟
باید تفاهم کنیم. اگر وزارت ورزش و جوانان روی لیگ نظارت داشت این اتفاق‌ها نمی‌افتاد. درخواست می‌کنم کمی نظارت خودشان را بیشتر کنند.
و حرف پایانی؟ آیا در لیگ دوباره شرکت می‌کنید؟
اصلا. با این شرایط به هیچ عنوان. قبلا هم عضو باشگاه پرسپولیس بودم و پولم را ندادند.
تنها تیمی که چند سال در ترکیبش بودم و به‌موقع نیز قراردادها را پرداخت کرد، پتروشیمی بندر امام(ره) بود که دیگر در لیگ شطرنج حضور ندارد. با این شرایط وقتی در لیگ آلمان و چین حضور دارم، دیگر در ایران شرکت نمی‌کنم. در واقع دوست دارم در ایران بازی کنم، اما اعصابی که به دلیل مسائل اینچنینی از ما خرد می‌شود، ارزش ندارد.

تساوی خادم الشریعه مقابل سوپراستادبزرگ روس

سارا سادات خادم‌الشریعه بارتبه ۲۴۸۱ در دور دوم مسابقات آزاد هونان چین مقابل ماتلاکوف با رتبه ۲۷۰۱ از روسیه به تساوی رسید. نکته قابل توجه این که خادم‌الشریعه توانسته از این سوپراستادبزرگ روس امتیاز بگیرد و رتبه بین المللی خود را ۲‌واحد افزایش دهد.
ماتلاکوف سال ۲۰۱۷ قهرمان اروپا شده بود. مسابقات آزاد هونان چین با حضور ۷۳شطرنج باز از ۱۶ کشور جهان در چانگشا چین در حال برگزاری است. در این رقابت‌ها شش سوپر استاد بزرگ که دارای رتبه بالای ۲۷۰۰ هستند، شرکت می کنند.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها