گفت‌و‌گو با محمدرضا زوار ، سرمربی تکواندوی نوجوانان که تیمش بعد از 18 سال قهرمان آسیا شد

این قهرمانی حسابی چسبید !

قهرمانی تیم نوجوانان تکواندو پس از 18 سال؛ اتفاقی که لمس‌کردنش حسابی به شیربچه‌های ایران چسبیده. با هرکدام آنها که حرف بزنید، می‌گویند: «خدا را شکر. کار بزرگی بود و خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم پس از این همه سال دوباره قهرمان آسیا شویم.» این همان حرفی است که محمدرضا زوار، سرمربی تیم ملی هم می‌زند و می‌گوید: «اصلا این‌که بعد از 18 سال قهرمان شدیم لذت دیگری داشت. واقعا چسبید.»
کد خبر: ۱۲۱۹۷۸۹

برای ما از افتخاری که کسب کردید بگویید.
ابتدا خسته نباشید می‌گویم به همه کسانی که در راه رسیدن به این موفقیت ذره‌ذره زحمت کشیدند. هر کسی که یک چوب کبریت هم برای موفقیت ما جابه‌جا کرده باشد در این افتخار سهیم است. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم و ارزش قهرمانی ما را بالا می‌برد حضور پرقدرت سایر کشورها در این دوره از رقابت‌ها بود. خیلی از قهرمان‌ها در این دوره حضور داشتند و سطح کیفی بسیار بالا بود.
از شرایط راضی بودید؟
مگر می‌شود نباشم؟ مزد زحمات و تلاش‌هایی که کردیم را گرفتیم. تک‌تک بچه‌ها چه آنهایی که مدال گرفتند و روی سکو رفتند و چه آنهایی که مدال نگرفتند زحمت کشیدند. این‌طور نیست آنهایی که مدال نگرفتند، کاری نکرده باشند. ورزش است و هزار و یک اتفاق. گاهی یک اشتباه کار را خراب می‌کند. خیلی‌ها در این رقابت‌ها مدال نگرفتند و نمی‌شود که به همه مدال داد. ان‌شاءا... در مسابقات آینده همه اینها جبران می‌شود.
از بین بچه‌ها از عملکرد کدام تکواندوکار راضی بودید؟
واقعا از همه. این دوره همه خوب بودند، فردی خوب بودیم، تیمی خوب بودیم و... ضمن این‌که در ده وزن مدال گرفتیم و این خودش ارزش کار را بالا می‌برد. شما ببینید نزدیک به 200 ورزشکار در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده بودند. خب کار سخت بود اما بچه‌های ما توانستند. من یک گله هم باید بکنم از میزبان این مسابقات. اگر ما چنین میزبانی‌ای می‌کردیم همه در بوق و کرنا می‌کردند. هیچ‌چیز روی اصول نبود. فاصله سالن گرم تا شیاپ‌چانگ آن‌قدر دور بود که بدن بچه‌ها سرد می‌شد(با خنده) اصلا عجیب بود. سالن‌های نامناسب و خیلی از مشکلات دیگر که الان یادم نیست.
ظاهرا شما می‌خواستید درباره یک سیاسی‌کاری حرف بزنید درست است؟ چه اتفاقی افتاده بود؟
سیاسی‌کاری که همیشه در ورزش هست و وقتی می‌بینند تیم پرقدرت ایران مدال‌ها را درو کرده، این سیاسی‌کاری‌ها بیشتر هم می‌شود. مثلا جایزه بهترین سرمربی را که دودستی تقدیم نماینده اردن کردند.
این جایزه حق ما بود؟
من نمی‌خواهم بگویم حق ما بود اما ما 5 طلا،4 نقره و یک برنز گرفتیم و اردن فقط یک طلا،یک نقره و یک برنز. هنوز هم نمی‌توانم درک کنم که چرا این اتفاق افتاد.
حرفی مانده که بخواهید بزنید؟
نه، فقط از همه می‌خواهم که هوای این بچه‌ها را که نسل آینده تکواندوی ایران هستند، داشته باشند. آنها حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

10 طلا، 6 نقره و یک برنز حاصل تلاش پسران و دختران ایران

در بخش پسران، ملی‌پوشان ایرانی با کسب 5 مدال طلا، ٤ نقره، یک برنز و ٩٩ امتیاز (با سرمربیگری محمدرضا زوار و مربیگری حسین کریمی و وحید ناصری) توانستند برای نخستین‌بار بر سکوی قهرمانی آسیا بایستند. در این بخش تیم‌های کره‌جنوبی و ازبکستان نیز به ترتیب با کسب ٦٢ و ٥٤ امتیاز عنوان نایب‌قهرمانی و سوم این دوره از مسابقات را از آن خود کردند. دختران ملی‌پوش کشورمان نیز توانستند برای دومین‌بار با کسب ٥ مدال طلا،
٢ نقره و ٨٠ امتیاز (با سرمربیگری ندا زارع و مربیگری معصومه محمدیان و لیلا خزاییبه) عنوان قهرمانی آسیا را کسب کنند. همچنین تیم‌های چین و کره‌جنوبی نیز با کسب ٥٢ و ٤٨ امتیاز به ترتیب عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها