حوادث ناگوار در صورت عدم کمک به آموزش و پرورش تکرار خواهد شد

فارس: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش مسئله ملی است ، گفت: دوست نداریم این کلام را بگوییم اما اگر به این وزارتخانه کمک نشود، حوادت ناگوار تکرار خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۹۱۸

محمود فرشیدی در حاشیه مراسم تجلیل از بازنشستگان حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا به رغم وعدهتان بر عدم روی دادن حادثه آتشسوزی برای دانشآموزان، باز شاهد این حوادث بودیم، گفت: اولا من چنین قولی ندادم. چه کسی میتواند قول دهد که هیچ اتفاقی نیفتد. اصلا چنین کلامی معقول به نظر نمیرسد. ما تلاش میکنیم اما تلاش با اینکه تضمین کنیم اتفاقی نمیافتد فرق دارد.
وی اضافه کرد: دوم اینکه آموزش و پرورش دارای قریب به 150 هزار واحد آموزشی است که در تمام نقاط کشور حتی در دور افتادهترین نقاط نیز مدارس هستند. امکانات آموزش و پرورش نیز محدود است. در بعضی از مدارس دانشآموزان با علاءالدین گرم میشوند. این مشکلات را یکباره و دست تنها نمیتوان حل کرد.
فرشیدی اظهار داشت: مدیر عامل بانکی تماس تلفنی گرفته بود و برای آگاهی دادن به دانشآموزان توسط تهیه جزوهای پیشنهاد همکاری داده بود.
وی ادامه داد: زلزله بروجرد نشان داد که دانشآموزان توسط آموزشهایی که دیده بودند باعث نجات جان خود و حتی خانوادههایشان شده بودند.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چرا در مورد حادثه آتشسوزی مدرسه درودزن پنهانکاری شد، گفت: از آن روز که اتفاق افتاد بلافاصله گروهی را برای پیگیری فرستادیم و دانشآموزان را تحت معالجه قرار دادیم. همچنان پیگیر هستیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برای همکاری قول مساعد داده است.
وی خبرنگاران را مخاطب قرار داد و گفت: شما به عنوان خبرنگار باید مسائل را ریشهیابی کنید. این اتفاقات به دلیل کمبودها و محدودیتها روی داده است. آموزش و پرورش مسئله ملی است و یک چهارم جمعیت کشور در آموزش و پرورش است.
فرشیدی در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش برای حذف بخاری نفتی چکهای چه خواهد کرد، گفت: بک بخاری لیزری وارداتی از ژاپن 85 هزار تومان قیمت دارد. این بخاریها بی خطر است اما برای 670 هزار کلاس درس اعتبار زیادی را میطلبد.
وی افزود: من در این خصوص مشکلات را طی نامههایی به وزارت کشور، وزارت نفت و وزارت نیرو منعکس کردم و خواهش کردم که آنها در این زمینه افرادشان را بفرستند و به مدارس سرکشی کنند و به آموزش و پرورش کمک کنند.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص قانون اختصاص 4 میلیارد دلار برای حل مشکل مدارس فرسوده گفت: این اعتبار طی 4 سال به آموزش و پرورش تخصیص مییاید. اعتبار سال اول نیز 600 میلیون دلار است که تخصیص داده شده و مقاومسازی تعدادی از مدارس آغاز شده است.
وی در پاسخ به این سوال « شما گفته بودید اگر حادثهای مانند سفیلان روی دهد، استعفا میدهم حالا چه میکنید؛» گفت: فکر میکنید با استعفای من مسائل حل میشود. فرشیدی در مورد کمبود معلم ورزش در مدارس نیز اظهار داشت: باید روی این مسائل بررسی شود و کمک ملی واقعا نیازمند است.
وزیر آموزش و پرورش درخصوص بحث تغییر ساعت مدارس گفت: آموزش و پرورش مسئله بسیار پیچیدهای است. بانکها محل رجوع مردم است اما در آموزش و پرورش یک چهارم جمعیت کشور حضور دارند. هرگونه بحث در مورد این موضوع باید کارشناسی دقیق شود.
وی ادامه داد: اکثر مدارس ما دو شیفت است. مدارس اگر ساعت 9 شروع شود تا 2 بعدازظهر ادامه خواهد داشت. اما نوبت عصر چی؛ دانشآموز باید از ساعت 2 تا ساعت 7 در مدرسه باشد؛ آخر چگونه دانشآموز دختر آن وقت شب به منزل برود. این حرف تو خیابانی است. باید در برابر آنها عکسالعمل نشان داد.
فرشیدی اظهار داشت: من خودم یک عمر در آموزش و پرورش هستم اما جرأت نمیکنم بدون کارشناسی حرفی را بزنم. واقعا با این پیشنهادات برای دانشآموزی که در نوبت عصر درس میخواند فکری شده است؛ از سویی ما میخواهیم مدرسه واقعی داشته باشیم یا اسم مدرسه را داشته باشیم؛ وی اضافه کرد: اگر قرار است مدرسه واقعی داشته باشیم معلم باید وقت داشته باشد. معلم حداقل 50 دقیقه وقت داشته باشد که درس بدهد. دو زنگ را ادغام کرده و 75 دقیقه به دانشآموز درس دادند باعث میشود که معلم وقت کافی برای تدریس نداشته باشد. در آن صورت افت تحصیلی پیش میآید. اصلا کلاس 37 دقیقهای میتواند در آموزش و پرورش موثر باشد؛
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها