علیرضا دبیر پس از 15 سال با ریاست فدراسیون به کشتی برگشت

سال‌های دور از خانه تمام شد!

بالاخره به خانه برگشت. آن هم پس از دورزدن‌های باطل. جایی رفته بود که بدون تعارف باید بگوییم نه در قد وقواره‌اش بود و نه‌عملکرد زیاد درخشانی از خودش بر جای گذشت. البته که از خودش بپرسید چنین چیزی را قبول نمی‌کند و می‌گوید: «با سند و مدرک به شما ثابت می‌کنم که عملکرد موفقی در دنیای سیاست داشته‌ام.» صحبت از علیرضا دبیر است. بچه 13 آبان؛ شهرری. قهرمان ایران، جهان و المپیک. کلکسیون افتخاراتش در کشتی پر است. مولای درزش نمی‌رود. اما وقتی به سمت سیاست بیایی نمی‌توانی آنها را در کفه ترازو با هم قیاس کنی. با این حال شاید خودش هم نمی‌خواست وارد این دنیا شود. دنیایی که متعلق به آنجا نبوده و نیست. شاید اگر سن وسالش اجازه می‌داد یا شرایط برایش فراهم بود زودتر از اینها برای ریاست فدراسیون کشتی اقدام می‌کرد، اما سال‌ها پشت نفراتی چون برادران خادم ماند و مجبور شد از جاده دیگری به مسیرش ادامه دهد. دبیر حتی این دوره هم شانس زیادی برای این‌که بتواند بخت و اقبال خودش را محک بزند نداشت. تا آخرین روزها مراجع امنیتی صلاحیتش را تایید نکرده بودند و خودش هم نمی‌دانست که می‌تواند در انتخابات شرکت کند یا نه؟ اما 48ساعت قبل از برگزاری مجمع همه خبرگزاری‌ها پر شد از این خبر که: «صلاحیت دبیر هم بالاخره آمد.» دبیر هم تایید شد تا معادلات به هم بخورد. نگاهی به آرای داده شده عیار نامزد را مشخص می‌کند. اگر دبیر نیامده بود رقابت بین بنی‌تمیم و نصیرزاده بود و بس. اما با تایید صلاحیت دبیر، ورق به سمت دیگری برگشت و همه معادلات به هم ریخت. آن‌قدر به هم ریخت که دبیر گوی سبقت را از رقبا ربود، خودش شد رئیس و غائله 9 ماهه به سرانجام رسید. او از حالا تا چهار سال دیگر رئیس فدراسیون کشتی ایران است.
کد خبر: ۱۲۱۸۳۸۲

دبیر قبل از مجمع:
جرم خادم وجدیدی چه بود؟

مردیم تا اینجا رسیدیم. کاش خادم و جدیدی که بزرگان ما هستند هم بودند. جرم اینها چیست؟ جرمشان دوست داشتن کشتی است. می‌گذاشتید بیایند مگر چه اتفاقی می‌افتاد؟ امیر خادم مربی من بود یا عباس جدیدی که وقتی کشتی می‌گرفت روس‌ها غبطه می‌خوردند. ورزش کشتی بزرگ‌تر از فدراسیون است و همه نباید در فدراسیون باشند. من ۱۵ سال نبودم اما خارج از فدراسیون کار خودم را کردم .

دبیر بعد از مجمع:
شهرت، ام‌الفساد است

از همه اعضای مجمع، دستگاه‌های نظارتی و اصحاب رسانه تشکر می‌کنم. من نه خوشحالم و نه ناراحت. من دنبال حذف نیستم و نیامده‌ام تسویه حساب کنم. من با ۱۲ نفری که به نصیر زاده رای دادند هم کار می‌کنم. کار سختی داریم اما همه باید کمک کنند. من مطبوعاتی نیستم چون می‌گویند «شهرت، ام‌الفساد است» و حتما سخنگو خواهم گذاشت.

محمدی:
مگر قرار است بروم؟

هر کس آماده است سرمربی تیم ملی شود، بسم‌ا.... همه فکر می‌کردند رقابت بین بنی‌تمیم و دبیر باشد، اما اینطور نشد و نصیرزاده توانست با دبیر به دور دوم برود. مگر قرار است من نمانم؟ قطعا رئیس فدراسیون این اختیار را دارد هر تصمیمی بگیرد. هر کسی هم آماده است بسم‌ا... کار سختی است و باید دست به دست هم بدهیم تا کشتی موفق شود.

محسن کاوه:
سرمربی جدید تیم ملی؟

رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به شایعه سرمربیگری محسن کاوه در تیم ملی کشتی آزاد گفت: فعلا برای این حرف‌ها زود است. شاید از چند نفر ناراحت باشم اما باید تصمیم‌مان برای خدا باشد، نه هوای نفس. مهم‌ترین برنامه کسب سهمیه‌های المپیک در کشتی آزاد و فرنگی است. تاکید می‌ کنم فعلا برای این حرف‌ها زود است و فکری در این‌باره نکرده‌ام.

رقیب دبیر در مجمع فدراسیون کشتی:
انتخابات مهندسی شده بود!


عبدالمهدی نصیرزاده در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجمع خوب بود. امیدوارم هر چیزی که خیر و مصلحت کشتی است اتفاق بیفتد. من افتخارمی کنم که مردانه رقابت کردم.
هدفم خدمت به کشتی بود. الان هم این آمادگی را دارم هر کاری از دستم بر بیاید انجام دهم. نصیرزاده در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود وزارت ورزش در مقطعی حامی او بوده و برای همین به وزارت ورزش رفت و آمد داشته است، ادعا کرد: من مدیر کل هستم و ضرورت دارد این رفت‌و‌آمدها باشد و اگر قرار بود حمایتی شود فکر می‌کنم برای رقیبم بود، چون قشنگ مشخص بود چیدمان مجمع مهندسی شده بود و حتی نعمتی تماس می‌گرفت و تبلیغ کاندیدای خاصی را می‌کرد. نصیرزاده در پاسخ به این پرسش که اعتراضی نسبت به این مجمع داشته،گفت: نه. می‌گویند هر چه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک.
من فقط احساس می‌کنم وزارت ورزش باید رویه سالم‌تری پیش بگیرد.او در مورد این‌که به تایید صلاحیت شدن دبیر اعتراض دارد، تصریح کرد: نه تایید صلاحیت در اختیار ما نیست و امیدوارم هر چه خیر است پیش بیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها